E34Forum.nl

 #20930  door atoomer
 
Zo als bij de meeste wagens van 25 jaar gaat er wel is iets kapot. Zo doet sinds vandaag de gehele bijrijderskant van mijn speakers het niet meer... bloed irritant en ik verdenk voor het gehele probleem de versterker van het HIFI syteem met CD wisselaar wat in me touring zit.

Alleen als ik de tekening moet geloven zit deze bij de c stijl aan de bestuurders kant? Zou iemand dat kunnen bevestigen want ik heb ook diverse mensen gehoord dat deze aan de bijrijders kant zou zitten?


Ook zit ik met volgende. Mijn alarm gaat na pak en beet een uur of 12 af zonder enige aanleiding. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn, sensor of zo?


Gr Hannes
 #20932  door epmans
 
Hoi Hannes, zit de versterker niet bij de wisselaar bij de d style? Dus in kofferruimte links!

Dat alarm lijkt me kwestie van alle schakelaars nalopen, bij mij was het de schakelaar vd motorkap die niet meer lekker was door veroudering.
 #20948  door atoomer
 
Nee helaas, daar had ik die versterker zelf ook verwacht eigenlijk. zo juist aan beide kanten de c stijl covers weg gehaald maar ook daar achter kan ik niks vinden...(of ik ben blind) de bekleding wangen van de achterbank heb ik enkel niet weg gehaald, leek me heel erg sterk dat daar namelijk nog iets onder zat.

Aan de rechterkant zaten enkel wat relais voor het spul van de achter klep. En aan de linkerkant zat eigenlijk niks wat ik thuis kon brengen. Maar in ieder geval niks wat op een versterker leek.

Naar mijn weten heeft het hifi systeem altijd een aparte versterker. Maar zou het kunnen zijn dat de orginele Bavaria C professional RDS radio geen versterker nodig heeft? En dat de radio zelf aan het overlijden is?

Gr Hannes
 #20953  door MV525i
 
Je hifi versterker zit links ter hoogte van de c stijl achter de bank. Om er bij te kunnen moet je wel het e.e.a. aan bekleding los schroeven.
 #21860  door Alex Kroeze
 
Het kan niet zijn dat je de radio per ongeluk anders hebt ingesteld?Je zou de eerste niet zijn.Ik heb ook een soundsystem van BMW en die doet het al jaren feilloos.Misschien zit er achter je radio iets los?Als er al eens goed in geknipt is en de originele connector er af is dan kan dat ook een oorzaak zijn.

Wat het alarm aan gaat heb je ook dat je binnenverlichting aan en uit gaat terwijl de portieren gesloten zijn?De schakelaars in de stijlen willen nog wel eens corroderen en dan krijg je ook storingen.
 #22444  door atoomer
 
Na het maanden het gewoon te hebben gedaan na (controle unit? ) te hebben schoongemaakt stopte gisteren de gehel radio er mee.

Bij dit syteem zit namelijk naast een versterker nog een andere box een soort control unit(onderdeel nummer 65. 12 8 357 042). Welk volgens mij de de verdere aansturing regelt?

Controle unit open gehaald en ja hoor een chip en diverse andere soldeer punten compleet geoxideerd. Met als gevolg geen aansturing naar de radio en boxen.

Mijn vraag is kent iemand dit probleem? En zo ja, wat is de oplossing een vervangende unit of kan iemand dit er opnieuw in solderen (foto zal volgen).

Gr Hannes
 #22464  door MV525i
 
atoomer schreef: Bij dit syteem zit namelijk naast een versterker nog een andere box een soort control unit(onderdeel nummer 65. 12 8 357 042). Welk volgens mij de de verdere aansturing regelt?

Gr Hannes
Als ik dit onderdeel nummer opzoek kom ik uit bij een ruil radio (revisie). http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... fessional/

Hier de onderdelen van het hifi systeem: http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... fi_system/

Welk onderdeel bedoel je? Heb je eventueel een foto?