E34Forum.nl

 #23065  door Coach
 
De verwarming in mijn nieuwe aanwinst werkt niet zo goed als in de Green Hornet. Het duurt eigenlijk vrij lang voordat er echt warme lucht uit de ventilatie-openingen komt, ook al is de motor op temperatuur. Zou dat kunnen komen door een luchtbel in het koelsysteem of ligt dat ergens anders aan?
 #23066  door epmans
 
Dat kan, of thermosstaat of de kachelventielen zou ik dan checken.
 #23067  door danny-ex-touringE34
 
Misschien de kachelkraan omzeilen om uit te sluiten dat het de kachelunit is?
Heb je een kachelkraan met elektrische pomp of zonder? Groeten, Danny
 #23068  door Coach
 
dannytouringE34 schreef:Misschien de kachelkraan omzeilen om uit te sluiten dat het de kachelunit is?
Heb je een kachelkraan met elektrische pomp of zonder? Groeten, Danny
Geen idee hoe je dat doet en ik weet ook niet of ie een electrische pomp heeft. Hoe kom je daar achter?
 #23073  door danny-ex-touringE34
 
Hi Patrick. Ben je er al achter of je een kachelkraan met of zonder extra pompmotortje hebt?
De extra pomp zit onder de kachelkraan.
Er zijn 2 aansluitslangen naar de interieur unit. De 2 kachelslangen met een 'Y' -koppelstuk verbinden met de aanvoerslang vanaf de motor en dan merken of er wel of niet goed warmte uit de kachel komt. Groeten, Danny
 #23074  door epmans
 
ik meen dat hij dat wel heeft, auto heeft een airco ook.
 #23077  door Coach
 
dannytouringE34 schreef:Hi Patrick. Ben je er al achter of je een kachelkraan met of zonder extra pompmotortje hebt?
De extra pomp zit onder de kachelkraan.
Er zijn 2 aansluitslangen naar de interieur unit. De 2 kachelslangen met een 'Y' -koppelstuk verbinden met de aanvoerslang vanaf de motor en dan merken of er wel of niet goed warmte uit de kachel komt. Groeten, Danny
Heb nog niet gekeken; geen tijd gehad nog. Dit weekend zal ik eens gaan kijken.
 #24151  door danny-ex-touringE34
 
Hallo allen.
Soms heeft mijn auto het volgende probleem: na een redelijk lange rit valt de kachel of het bedieningspaneel uit en is er alleen nog (te) frisse lucht. Op z'n warmst zetten help niet en ook de fan doet niks op de verschillende standen. Zelfs het bijzetten van de standverwarming= erxtra waterpompwerking geeft geen warmte.
Ik verdenk de kachelkraan. Als ik de auto stilzet en een 15 min wacht, werkt alles weer normaal, ook weer voor langere tijd.
Wie heeft er tips om controles uit te voeren, zeker als het het bedieningspaneel betreft. Want wat ik vreemd vind, is dat de fanstanden dan niet meer werken.
Bedankt alvast voor het meedenken. Groeten, Danny
 #24156  door epmans
 
ik verdenk dan vooral de kachelweerstand. Als de fan niet werkt stuurt hij geen lucht meer in je interieur. echter lijkt mij dat de je wel warme lucht zou moeten kunnen voelen dus voor de warmte denk ik dan meer aan de kachelventielen (in motorruimte naast de zekeringsbak).

hoe houdt de meter van het koelwater zich?
 #24185  door danny-ex-touringE34
 
Zit er op de kachelweerstand ook een beveiliging, die 'alles' uitschakelt? Dat zou dan het niet meer functioneren van de de standenknop verklaren en na afkoeling dat alles weer werkt.
Als ik het interieurfilter vervang, zuig ik de houder altijd voorzichtig schoon(zitten toch nog wel boomblaadjes in en ander 'stof') om zo vervuiling bij en van de weerstand te voorkomen. Want die kun je toch zien zitten aan de linkerkant van die bak?
De temp.meter blijft de hele tijd in het midden en geeft geen reactie onder die omstandigheden.