De auto's volgen elkaar toch iets sneller op dan de bedoeling is, maar deze kon ik eigenlijk ook niet laten lopen. Daarvoor heeft echter de E34 520ia sedan het veld moeten ruimen en die was na een advertentie op FB ook binnen een dag verkocht.
Zo trof ik 'm aan bij A.T. Repairs. Voor onderhoud en reparatie, maar er is ook een demontage-afdeling. De vorige eigenaar kwam deze auto samen met een Renault aanbieden voor APK. Na de voorkeuring en een kostenplaatje voor beide auto's besloot de eigenaar ze allebei achter te laten als 'sloper' en een andere auto te kopen.
"Is het wat voor jou?", vroeg Alex, de monteur annex eigenaar van A.T. Repairs. "Hangt van de prijs en de lijst met apk punten af", was mijn reactie. Hij gaf me de lijst, noemde een prijs en ik zei: "Verkocht".
Op de lijst stonden namelijk zaken die ik voor relatief weinig geld binnen het BMW circuit in goede gebruikte staat kan kopen en vervolgens tegen kostprijs kan laten monteren. Maar, was wel een voorwaarde, dan moest ik eerst mijn E34 520ia sedan die ik net een paar maanden heb, verkopen. Dat duurde ongeveer een dag en hij was verkocht voor de prijs die ik in gedachten had. Aan een liefhebber. En ik hield budget over voor de nodige reparaties.
Nou, was de auto niet echt goed verzorgd door de vorige eigenaar. Het was echt een vies hok. De kinderen hadden overal snoep en chips geknoeid, de chauffeur was een roker, maar vond het waarschijnlijk onnodig om dan ook de asbak te gebruiken. Overal papiertjes, snoepjes, plakkerige plekken, peuken, as, vuil, flesjes, etc. En munten. De auto was in jaren niet meer schoongemaakt, zo leek het wel, en gebruikt als vuilnisbak op wielen. Maar daar moet je doorheen kijken.
De carrosserie is deuk en krasvrij en behalve al het vuil is het interieur verder praktisch onbeschadigd. De auto heeft een paar leuke opties, zoals een electrisch zonnegordijn, cd-wisselaar, originele BMW telefoon en ASC (uitschakelbaar).
Zo trof ik 'm aan bij A.T. Repairs. Voor onderhoud en reparatie, maar er is ook een demontage-afdeling. De vorige eigenaar kwam deze auto samen met een Renault aanbieden voor APK. Na de voorkeuring en een kostenplaatje voor beide auto's besloot de eigenaar ze allebei achter te laten als 'sloper' en een andere auto te kopen.
"Is het wat voor jou?", vroeg Alex, de monteur annex eigenaar van A.T. Repairs. "Hangt van de prijs en de lijst met apk punten af", was mijn reactie. Hij gaf me de lijst, noemde een prijs en ik zei: "Verkocht".
Op de lijst stonden namelijk zaken die ik voor relatief weinig geld binnen het BMW circuit in goede gebruikte staat kan kopen en vervolgens tegen kostprijs kan laten monteren. Maar, was wel een voorwaarde, dan moest ik eerst mijn E34 520ia sedan die ik net een paar maanden heb, verkopen. Dat duurde ongeveer een dag en hij was verkocht voor de prijs die ik in gedachten had. Aan een liefhebber. En ik hield budget over voor de nodige reparaties.
Nou, was de auto niet echt goed verzorgd door de vorige eigenaar. Het was echt een vies hok. De kinderen hadden overal snoep en chips geknoeid, de chauffeur was een roker, maar vond het waarschijnlijk onnodig om dan ook de asbak te gebruiken. Overal papiertjes, snoepjes, plakkerige plekken, peuken, as, vuil, flesjes, etc. En munten. De auto was in jaren niet meer schoongemaakt, zo leek het wel, en gebruikt als vuilnisbak op wielen. Maar daar moet je doorheen kijken.
De carrosserie is deuk en krasvrij en behalve al het vuil is het interieur verder praktisch onbeschadigd. De auto heeft een paar leuke opties, zoals een electrisch zonnegordijn, cd-wisselaar, originele BMW telefoon en ASC (uitschakelbaar).