E34Forum.nl

 #2502  door Bart Jansema
 
Coach schreef:Opgelost: tellerbak op de sloop gevonden die werkt. Staat wel 337.000 km op, maar jammer dan. Garage heeft een aantekening gemaakt dat bij 187.000 km de tellerbak vervangen is. En de oude heb ik ook nog.

Is er niet een makkelijke optie met analoge bak om hem terug te draaien naar je gewenste stand?
 #2512  door Coach
 
En ook bij deze tellerbak staan de km-stand en dagteller nu stil.... Dusssss...
 #2515  door Jgpeggeman
 
Ik heb zo maar het idee dat je snelheidssensor naar de spreekwoordelijke knoppen is....

volgens mij zit die achterin je differentieel
 #2527  door epmans
 
maar waarom heeft hij het nu dan wel even gedaan? sensor stuk = sensor stuk. of niet dan?

ik zou die oude er weer ff in doen en aandachtig de stekkers controleren.
 #2539  door Coach
 
Bij die oude viel de toerenteller ook uit. Kabels aangedrukt, deed ie het weer. Paar minuten later weer uit. Lijkt op slecht contact of zoiets. Ga in het weekend even contactspray halen en kijken of dat helpt.
 #2554  door Bart Jansema
 
Toerenteller word vaak veroorzaakt door de codeerstecker. Die analoge bakken zijn een drama. Ik heb toen van 4 1 goed werkende gemaakt jaren terug. Al klopte van me verbruiksmeter nooit wat van gaf te weinig aan dit omdat ik een m50 motor had en er een m20 codeerstekker in zat maar dat nam ik voor lief toen