E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #26199  door Rudi_540
 
Drie weken geleden heb ik een 540i Touring in Duitsland gekocht. Het plan is om deze weer helemaal netjes te maken.
Het eerste en belangrijkste was de oorzaak van de enorme hoeveelheid rook te vinden. Ik heb de auto gekocht op de gok dat er niet veel aan de hand zou zijn en dat het door defecte carter ventilatie komt. En gelukkig bleek dat het ook te zijn!
De CCV/PCV of hoe je het ook wilt noemen vervangen en alle olie/rook problemen zijn verdwenen.
Vorig weekend heb ik de scheve stoel recht gezet en de bumper gedemonteerd.
Gisteren heb ik de bumper + versteviging en de complete achterklep opgehaald in Duitsland. Die wil ik, als het weer het toe laat, volgend weekend omwisselen met degene die er nu op zit. Helaas heb ik alleen op de oprit ruimte om eraan te sleutelen dus als het regent wordt er niet veel gedaan.

Zoals je op de foto's kunt zien heb ik nog genoeg te doen maar dat gaat allemaal goed komen!
Op het moment ga ik alles rustig aanpakken want de auto blijft toch nog geschorst totdat ik mijn E91 verkocht heb.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Vandaag verse bougies erin gedaan. Sommige oude zagen er netjes uit en andere wat minder maar ik trek daar van nu nog even geen oordeel uit omdat de wagen een tijdje met een gescheurd diafragma in het CCV/PCV heeft gereden.
Zoals je kunt zien is de ruimte thuis zeer beperkt:

Afbeelding


Het viel mij op dat 1 van de 8 bobines er anders uit ziet. Lijkt mij niet dat dat zo hoort, herkend iemand deze?

Afbeelding


Bij het vervangen van de CCV/PCV moest er een uiteinde afgedopt worden maar daar heb ik tot op heden nog geen goede vervanging voor gevonden. Ik heb het oude rubber ingetapt want er zat een scheur in en dat werkt voor nu maar is natuurlijk geen permanente fix.
Iemand enig idee waar ik zo iets kan halen? Ik zat er aan te denken om het anders gewoon dicht te kitten

Afbeelding
 #26201  door epmans
 
kan het ook zo zijn dat van die ene het plastic plaatje/ sticker is verloren?
die bobines zijn gewoon onderdelen, heb er eens wat uitgeleend voor montage in een Volvo. Als het maar doet wat het moet doen, merk type en stickkers doen er niet toe ;)

wat is het toch een volle bak he met een V8.
 #26202  door Rudi_540
 
Als het werkt dan werkt het inderdaad dus het zal wel goed zijn. Vroeg het mij alleen af omdat de beugel die eromheen zit (van die zwarte) lijkt alsof hij uit een 3d-printer komt. Het voelt allemaal wel solide en het zit goed vast.
Het motorruim zit inderdaad goed vol! Het ziet er wel een stuk beter uit met de deksel/kap eroverheen maar die laat ik voor het gemak eraf tot alles goed is.
 #26204  door Rudi_540
 
Een van de draden van de ruitenwisselvloeistof sensor was afgebroken, die heb ik weer aan elkaar gesoldeerd. Er is nu nog maar 1 melding over en dat is van het achterlicht. De draden daarvan zijn, denk ik, kapot getrokken maar aangezien ik toch de hele achterklep ga vervangen heb ik dat daarmee ook meteen opgelost.
Na een hoop gestoei de trekhaak vast kunnen zetten. De beugels moeten nog maar hij hangt er in ieder geval onder.
De onderkant is zo goed als vrij van roest maar nou net het stuk waar je voor de trekhaak moet zijn zit wel roest. Ik heb de draad opnieuw moeten tappen maar daarna ging ie met de slagsleutel makkelijk vast.

Afbeelding
 #26206  door Lohran
 
Rudi_540 schreef: 30 sep 2019, 16:11 Als het werkt dan werkt het inderdaad dus het zal wel goed zijn. Vroeg het mij alleen af omdat de beugel die eromheen zit (van die zwarte) lijkt alsof hij uit een 3d-printer komt. Het voelt allemaal wel solide en het zit goed vast.
Het motorruim zit inderdaad goed vol! Het ziet er wel een stuk beter uit met de deksel/kap eroverheen maar die laat ik voor het gemak eraf tot alles goed is.
Bedoel je die waar de boutjes door gaan? Bij mij zien die er ook zo uit, is denk ik met een CNC machine ofzo uitgefreesd. Waarschijnlijk is die ene bij jou gewoon vervangen en de rest nog origineel.
 #26215  door Rudi_540
 
Lohran schreef: 30 sep 2019, 23:33
Rudi_540 schreef: 30 sep 2019, 16:11 Als het werkt dan werkt het inderdaad dus het zal wel goed zijn. Vroeg het mij alleen af omdat de beugel die eromheen zit (van die zwarte) lijkt alsof hij uit een 3d-printer komt. Het voelt allemaal wel solide en het zit goed vast.
Het motorruim zit inderdaad goed vol! Het ziet er wel een stuk beter uit met de deksel/kap eroverheen maar die laat ik voor het gemak eraf tot alles goed is.
Bedoel je die waar de boutjes door gaan? Bij mij zien die er ook zo uit, is denk ik met een CNC machine ofzo uitgefreesd. Waarschijnlijk is die ene bij jou gewoon vervangen en de rest nog origineel.
Ja inderdaad die. Het heeft dezelfde structuur als iets wat uit een 3d-printer komt voordat het is glad gemaakt.
Zoals de linker uil op deze foto;
Afbeelding

Hij lijkt het prima te doen dus het is goed zo en anders vervang ik hem t.z.t. wel.
 #26220  door Rudi_540
 
Kunnen hier de kabels van de trekhaak op? Of waar is deze connector voor bedoeld?
Afbeelding

Gisteren de achterklep eruit gehaald en de nieuwe er weer in gezet. Helaas de kabels nog niet kunnen verbinden want vandaag regent het constant :(
Afbeelding

De auto ernaast is de MX-5 NB 10th anniversary van mijn broertje.

Weet iemand een goed adres voor kleine onderdelen? Ik heb de twee circlips nodig die bovenaan onder de achterklep bij de support voor de ruit zitten en de twee pinnetjes die ervoor zorgen dat de gasveren van de achterklep blijven zitten.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8