E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #26259  door LaurentE34
 
Hallo allemaal,

Ik ben Laurent en kom uit Zeeland. Al vanaf jongs af aan heb ik passie voor BMW's, vooral de E34's vind ik geweldig. Ik ben NOG niet in het bezit van een rijbewijs en bezit dus ook NOG geen E34.
Toch vind ik het leuk om zoveel mogelijk informatie erover te vinden en waar kan dat beter dan op dit forum tussen de echte E34 liefhebbers.
 #26265  door Ruck
 
Welkom hier!

Leuk dat je je al wil verdiepen in de "aandoening" want zo mag ik het wel noemen :lol:
Veel lees en leer plezier!
 #26272  door LaurentE34
 
Ruck schreef: 17 okt 2019, 06:50 Welkom hier!

Leuk dat je je al wil verdiepen in de "aandoening" want zo mag ik het wel noemen :lol:
Veel lees en leer plezier!
Haha bedankt. Ja ik vind de E34 echt geweldig! Ik ben al een beetje aan het rondneuzen voor mijn eigen E34 en tevens mijn eerste auto. Wat raden jullie aan qua uitvoering? Ik begreep dat de 518i en 520i wat ondergemotoriseerd waren? En dat de 525i de wat vlottere auto is? De M50 blokken zijn erg betrouwbaar begreep ik. Maar is deze dan weer erg duur in onderhoud en wegenbelasting enz? Het liefst wil ik er eentje met de bredere nieren. En is een 530i een slimme keuze als eerste auto? :D
 #26275  door danny-ex-touringE34
 
Er is ook nog een 523i, een M50b25 motor, maar met enkele aanpassingen zodat hij maar 170 pk heeft ivp 194 bij de aanduiding 525i. Zijn misschien niet zo makkelijk te vinden, omdat er waarschijnlijk niet zoveel van zijn verkocht. Succes met je zoektocht. Groeten, Danny
 #26276  door LaurentE34
 
dannytouringE34 schreef: 17 okt 2019, 19:22 Er is ook nog een 523i, een M50b25 motor, maar met enkele aanpassingen zodat hij maar 170 pk heeft ivp 194 bij de aanduiding 525i. Zijn misschien niet zo makkelijk te vinden, omdat er waarschijnlijk niet zoveel van zijn verkocht. Succes met je zoektocht. Groeten, Danny
Oke dat wist ik niet, maar kan er ook niks over vinden, Is dat niet de eerste 525i met de M20b25 met 170pk? Hartelijk dank!
 #26277  door Machiel
 
Welkom! Voor zover ik kan zien is de E34 inderdaad niet in een 523 versie verschenen. Zelf heb ik een 525iA met de M50B25 motor. Die is zeker voldoende vlot, maar het feest begint wel pas vanaf 3000 toeren. Bij rustig rijden in de E stand van de automaat kom je daar eigenlijk niet en dan mis ik toch wel wat trekkracht. Bij mij hielp de revisie van de Vanos wel een beetje, maar het koppel in de lage toeren houdt gewoon niet over. Dan zou je toch eerder aan een 540 moeten denken, maar die zal ongetwijfeld een stuk dorstiger zijn en wellicht ook duurder in het onderhoud. Ik rij ongeveer 1 op 10. De auto heeft nu bijna 300.000 km op de teller staan, maar de motor geeft geen krimp. Ik kan ook nog steeds volop genieten van dat zes in lijn geluid.

Succes met je zoektocht!
 #26278  door P.K.
 
Welkom, leuk dat je geinteresseerd bent in een e34 als eerste auto/BMW. Zie je niet veel, meestal begint men met een afgetrapte e36 of in mijn geval een afgetrapte e30. Ook omdat een e34 niet heel licht is en daardoor wat duurder is in de wegenbelasting.
LaurentE34 schreef: 17 okt 2019, 15:44
Wat raden jullie aan qua uitvoering? Ik begreep dat de 518i en 520i wat ondergemotoriseerd waren? En dat de 525i de wat vlottere auto is?
Zoek gewoon de mooiste die je kan vinden in je budget en kijk daarna naar de motorisering. Liever een E34 in nette staat met leuke opties en zonder roest als 520i, dan een verrotte 540i die je elk half jaar moet laten lassen en olie zuipt. Roest is het meest vervelende.
Wat betreft de 518i, ga voor de facelift met M43 motor. Maar ik zou zelf een nette handgeschakelde 520i M50 zoeken, afhankelijk van het budget natuurlijk.