E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #26496  door P.K.
 
Mooi, dus nog 10 minuutjes werk en dan gas er op? ;)
Is een mooi gevoel na zo'n motorswap als 'ie het weer doet.
 #26503  door Coach
 
Ik gok 4 uurtjes, maximaal, voor de eerste proefstart. Het is ook niet zo dat ik de onderdelen op kan rapen en monteren. Alles wordt eerst nagekeken, schoongemaakt, pakkingen, O-ringetjes vervangen. Eigenlijk zoals het hoort. Ik probeer zelf zoveel mogelijk te monteren en Remco voert dan een inspectie uit. Wordt het echt lastig, dan doet hij het zelf.
 #26516  door Ruck
 
Fijn dat het blok zo goed als mogelijk vervest en gecontroleerd worden bij montage. Hij wordt weer als nieuw 8-)
 #26525  door Coach
 


En hij doet 't! Da's altijd een spannend moment, maar blijkbaar zit alles goed aangesloten. Inmiddels zitten alle riemen er ook op, de visco-fan, etc. Nu de radiator er weer op, koelsysteem vullen en we kunnen de buitenkant weer op gaan bouwen. Liggen nog een paar dingen te wachten op montage (verwarmde stoelen, PFL spiegels, verlagingsveren en een verlichte cassettehouder), maar dat komt nog wel; da's het leuke werk.
 #26527  door P.K.
 
Mooi man, zal een van de weinige M43 motoren zijn die niet lekt bij de deksel van de ketting.
Ben benieuwd hoe die klinkt als alles er weer op zit, zou nog iets stiller moeten zijn volgens mij.

Wat voor verlagingsveren komen er op?
 #26528  door Coach
 
P.K. schreef: 02 dec 2019, 23:49 Mooi man, zal een van de weinige M43 motoren zijn die niet lekt bij de deksel van de ketting.
Ben benieuwd hoe die klinkt als alles er weer op zit, zou nog iets stiller moeten zijn volgens mij.

Wat voor verlagingsveren komen er op?
Alle pakkingen zijn nieuw, dus als het goed is lekt ie nergens. En hier zaten de riemen, koelsysteem en zo er nog niet op, dus dat maakt altijd een ander geluid.
Verlagingsveren zijn 4 cm voor en 3,5 cm achter.
 #26535  door P.K.
 
Coach schreef: 03 dec 2019, 02:52 Verlagingsveren zijn 4 cm voor en 3,5 cm achter.
Dat gaat wel verschil maken in looks. Op de standaard schokdempers?
 #26538  door Coach
 
Yep. Hopelijk blijft er nog een beetje comfort over net als bij de Green Hornet.
 #26566  door Coach
 
Nou, we stuiten op wat tegenslag. De motor loopt, maar heel onregelmatig. In eerste instantie hebben we het gezocht in de LMM maar dat hielp niet echt. Nadere inspectie leerde dat ik bij het monteren van de kabelboom een massakabel over het hoofd had gezien. Dus alsnog vastgemaakt, maar het kwaad was waarschijnlijk al geschiedt. Een rookpluim uit de bobine en de dme en daarna was het weer zoeken en tobben. De bobine vervangen want die was duidelijk gesmolten, maar de motor wil niet meer op 4 cilinders lopen. Andere DME's geprobeerd maar helaas; ook een zelfde met hetzelfde nummer wil niet werken, want dan start de auto gewoon niet (EWS?). Er komen nu nog via de post een andere DME; ook uit een E36 318i waar het blok eigenlijk uitkomt en nog een andere bobine. Als het dan nog niet werkt ben ik zeer teleurgesteld; zal ik maar zeggen. Volgens mij hebben we verder alles goed en zorgvuldig gedaan, dus waar het dan nog aan kan liggen is voor mij een raadsel.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 24