E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #26534  door Theo
 
Een cabrio is sowieso een auto voor erbij, die zet je in de winter ergens in een hoekie en dan laat je hem in april weer eens buiten snuffelen, niet vergelijkbaar met een dichte X5.

Maar ik snap dat je in het leven niet alles maar kan hebben, soms moeten er keuzes gemaakt worden. Maar ik was nogal gecharmeerd van die blauwe cabrio, zo eentje in die kleur lijkt mij ook wel wat. Maar ik zit weer met een ander dilemma, ik heb al een E30 cabrio die nooit meer weg gaat en twee cabrio's is dan wat overdreven. Dàt is pas een dilemma!
 #26536  door epmans
 
@theo wordt gewoon tijd voor extra stallingsruime. Buren niet te koop? :D

@coach vind je de kofferruimte niet lastig met die klep die naar beneden valt? Je bent een klein mannetje.
 #26537  door Coach
 
Theo schreef: 03 dec 2019, 13:48 Maar ik snap dat je in het leven niet alles maar kan hebben, soms moeten er keuzes gemaakt worden. Maar ik was nogal gecharmeerd van die blauwe cabrio, zo eentje in die kleur lijkt mij ook wel wat. Maar ik zit weer met een ander dilemma, ik heb al een E30 cabrio die nooit meer weg gaat en twee cabrio's is dan wat overdreven. Dàt is pas een dilemma!
Die kleur is redelijk uniek, inderdaad. Dat zou al reden genoeg zijn om 'm te houden. Ik heb ook een tijdje twee cabrio's gehad: E36 en E30. Alleen geen ruimte destijds om de E30 te stallen en toen dus maar verkocht. Stom genoeg.
epmans schreef: 03 dec 2019, 18:39 @coach vind je de kofferruimte niet lastig met die klep die naar beneden valt? Je bent een klein mannetje.
Nog geen last, alleen gemak van gehad.
 #26539  door Bo652
 
Misschien wat andere iets grotere velgen en een iets moderner audio-systeem. De cd-wisselaar gaat ook niet meer erg soepel en er is een Parrot uit de jaren '90 gemonteerd waarmee je alles kunt doen, behalve audio streamen. En dat is toch wel een vereiste in deze tijd.
De cp 600 zou een prima oplossing kunnen zijn voor je https://www.rentier.nl/category/bmw/bmw_cp600bmw/
 #26540  door danny-ex-touringE34
 
Zo'n X5 blijft voor ons een wensdroom; hik tegen het eigengewicht aan. Zeker als ik hem op lpg zou willen rijden. Heb je al ervaring met het (eventueel) 'rollen' bij een wat scherpere bocht op de meer binnenwegen?
Veel plezier ervan en dat gaat zeker lukken. Groeten, Danny
 #26541  door Coach
 
dannytouringE34 schreef: 04 dec 2019, 11:50 Zo'n X5 blijft voor ons een wensdroom; hik tegen het eigengewicht aan. Zeker als ik hem op lpg zou willen rijden. Heb je al ervaring met het (eventueel) 'rollen' bij een wat scherpere bocht op de meer binnenwegen?
Veel plezier ervan en dat gaat zeker lukken. Groeten, Danny
Denk dat de wegenbelasting met LPG inderdaad wel wat hoog zal zijn. Staat natuurlijk wel tegenover dat je fors bezuinigt op je benzinekosten. Valt mij op dat mensen vaak bij LPG en diesel alleen naar de MRB kijken, maar vaak vergeten dat LPG een fractie van benzine kost en dat een diesel qua brandstof goedkoper, maar daarnaast ook nog een stuk zuiniger is. Het is denk ik een kwestie van een goede, realistische rekensom maken. Wij hebben de 320D verkocht, omdat er - zoals gezegd - nog eens 15% op de MRB komt vanwege de fijn-stof-uitstoot heffing en dan is het qua verhouding kilometers/kosten niet meer erg aantrekkelijk.

Wat het rollen betreft: ik vind de X5 vrij kort en strak geveerd. Dat zou standaard kunnen zijn of wellicht omdat deze uitgerust is met automatische hoogteverstelling. Van rollen van het chassis hebben we nog niks gemerkt, maar we gaan ook niet echt tot het gaatje zoals een goed BMW rijder betaamt. Door de 4 wiel aandrijving rijdt het ook wat anders (beter?) dan we gewend zijn van de andere BMW's. Kortom, we hebben tot nu toe nog geen last gehad van overhellen of rollen in de bochten.
 #26542  door Coach
 
Bo652 schreef: 04 dec 2019, 10:55 De cp 600 zou een prima oplossing kunnen zijn voor je https://www.rentier.nl/category/bmw/bmw_cp600bmw/
Bedankt voor de tip; alleen kost het ding als aanbieding nog € 280,=! Ter vergelijking: een Android aftermarketsysteem is er rond de € 250,= met alle toeters en bellen. Zal eens gaan zoeken of er misschien een gebruikte op Marktplaats staat.
 #26543  door Bo652
 
Frank heeft vaak ook nog wel wat gebruikt liggen.
Ik heb jarenlang met zo een cp 600 in mijn E38 gereden, naar volle tevredenheid.
Het grootste voordeel is dat je de audio helemaal in tact laat, als je dan 6 mapjes maakt op de usb stick dan denkt hij dat je gewoon 6 cd's in je wisselaar hebt.
Met dit grote verschil dat je dan per map tussen de 2 en 3 duizend liedjes kwijt kan. 8-)

Moet ik het anders even vragen voor je of hij nog wat gebruikt heeft liggen?
 #26544  door Coach
 
Bo652 schreef: 04 dec 2019, 15:02 Moet ik het anders even vragen voor je of hij nog wat gebruikt heeft liggen?
Vragen kan nooit kwaad he. :D
 #26545  door Bo652
 
Ik kom er zo snel mogelijk op terug :)