E34Forum.nl

 #26793  door Timsmit
 
Hallo, heb nu al een tijdje dat de automatische bak raar doet! Als ik stil sta dan kan ik bijna niet vertrekken eens een beetje op gang kan ik wel rijden maar hoog in toeren! Ik denk dat de bak blijft hangen in zijn 4de versnelling of zo? Ik merkte ook dat mijn km teller soms uitvalt kan dit hier iets mee te maken hebben?
 #26801  door Coach
 
Gaat de automaat in noodloop? Als het goed is dan zie je dat aan een oranje lampje in je tellerbak.
 #26803  door Speedy
 
Als je rijd en je trapt kick down in schakelt hij dan wel terug?
 #26807  door Timsmit
 
Klopt ik zie een oranje lampje branden in het midden van het dachbord! En nee hij schakelt niet terug bij een kick down!
 #26809  door epmans
 
dan rijd je waarschijnlijk in de noodloop. derde versnelling dus komt lastig van de plaats en jankt in de toeren als je op de snelweg bent.

heb het ook gehad. kon het telkens tijdelijk oplossen met stroom er af halen. soms hielp dat voor 5 tellen, soms voor 200km. Heb later niks meer aan gedaan dus weet geen reden of oplossing.

Frank87 is de man hier op forum die dat zou kunnen inschatten. Ik sein hem even in om naar dit topic te komen.
 #26813  door Coach
 
Timsmit schreef: 28 jan 2020, 23:59 Klopt ik zie een oranje lampje branden in het midden van het dachbord! En nee hij schakelt niet terug bij een kick down!
Dat is inderdaad de automaat dan. Daar zijn een heleboel verschillende oorzaken voor. Één daarvan was bij mijn Green Hornet, dat het sleepcontact onder de versnellingspook (om het zomaar te noemen), geen goed contact maakte. Die zat elke keer net naast de juiste stand. In eerste instantie had ik al visioenen van nieuwe versnellingsbakken en zo, maar de monteur was zo vindingrijk om eerst naar dat sleepcontact te kijken. Iets strakker gezet en opgelost; nooit meer in noodloop gegaan. Nou zal dat niet in alle gevallen helpen, maar bij mij toevallig wel. Dat sleepcontact is een geel ding, voor zover ik me kan herinneren en de kabel die er naar toe loopt was verstelbaar.
Mocht dat niet de oorzaak zijn, dan kun je nog denken aan een olie- en filterwissel om te beginnen. De bak zelf is volgens mij niet uit te lezen. Mocht dat ook geen succes zijn, dan kun je weer verder zoeken (koppelomvormer, etc). En uiteindelijk een andere bak zoeken. Dat is volgens mij de ZF5HP18 waarvan er honderden te koop zijn aangezien die in de E34, E36 en E39 gebruikt zijn. Enige waar je goed op moet letten is het label; je hebt ze met groene labels en andere kleuren.
 #26828  door Speedy
 
Zou hem eens uitlezen.
Kan bak zijn. Maar miss ook nokkenas sensor. Dit heb ik voorgehad bij de E38.
 #26837  door Frank87
 
Is dit een tds of een td? Heb je als hoogste cijfer naast de pook een 3 of een 4 staan?

Je zult moeten uitlezen. Werkt de R (achteruit) goed?
 #26862  door Timsmit
 
Hallo bedankt voor alle tips! Heb ondertussen de olie en olie filter vervangen maar geen succes even doet hij het goed en dan gaat het lampje weer branden! Als ik hem dan weer stil zet en start is het weg en kan ik weer even schakelen met de hand en dat werkt prima ook de sport knop werkt dan! Maar na een paar km is het weer afgelopen met schakelen! Heb hem nu binnen gebracht bij iemand die hem wel kan uitlezen! Hij zij dat het misschien de snelheidsmeter in de bak is en niet op het differentieel huis! Dus hoop dat hij het kan vinden!