E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #26756  door Theo
 
Coach schreef: 15 jan 2020, 22:32 Nou, de auto loopt eindelijk normaal.
Ik zal je eerlijk zeggen... ik had het niet meer verwacht. Petje af voor de juiste diagnose van het probleem en uiteraard de oplossing ervan.

Die thermometer krijgen jullie ook wel aan de praat.
 #26758  door Coach
 
Nieuwe sensoren gemonteerd.
Afbeelding
Afbeelding

De oude zagen er wat verlopen en verweerd uit, maar uiteindelijk bleek dit niet de oorzaak van de niet-werkende temperatuur meter. Jammer. Was toch nog wel een klusje om die sensoren er uit en weer in te krijgen, maar het is weer helemaal vers nu.

Bij Epmans eens informeren of hij nog een goed setje bougie-kabels heeft van een 518, want wellicht is er een gesneuveld tijdens de rokende dme en bobine.
 #26760  door epmans
 
En epmans meent uit hoofd te weten een set nieuwe bougiekabels te hebben.
 #26763  door Coach
 
En wil Epmans die aan een arm mede-forumlid verkopen?
 #26766  door Giesse
 
Als die met de nieuwe kabels goed loop
Maar een losse meter inbouwen mieschien
Of directe draad leggen naar de klok
Aleen even uit vinden welke draad dit is 😳
 #26768  door epmans
 
Coach schreef: 19 jan 2020, 13:12 En wil Epmans die aan een arm mede-forumlid verkopen?
is ingepakt en zal vandaag onderweg zijn.
 #26834  door Coach
 
Nou, het bleek echt in de bougie-kabels te zitten. De motor gaf een rare tik die steeds erger werd en er was dan ook niet mee te rijden. Via Facebook is het gelukt om een setje originele bougie-kabels met bobine te bemachtigen en na montage loopt de motor keurig netjes. De laatste hindernis is de niet werkende kvs temperatuurmeter. Daar zullen we een alternatieve oplossing voor moeten vinden.
 #26835  door Theo
 
De puzzel wordt langzaam maar zeker opgelost, leuk hoor. Die temperatuurmeter moet een kleinigheid zijn.
 #26836  door epmans
 
Toch vraag ik mij dan nog af waardoor die kabel en stuurapparaat dan zijn verbrand.
  • 1
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 20
  • 24