Mijn ruitenwisser maakte, sinds ik hem vorige week of zo een keer op de snelste stand zette, telkens behoorlijk harde klappen bij de onderste stand van de arm. Gisteravond (gelukkig vlak bij huis) bleef ineens de linkerarm in de bovenste positie staan. Thuis meteen de arm gecontroleerd en die zat wat losjes op de spies van het mechanisme. De arm eraf gehaald en toen bleek, waar ik al bang voor was, het profiel aan de binnenkant volledig uitgesleten. Het profiel op de spies ziet er op het oog nog wel redelijk uit, al zat er een hoop vijlsel in de groeven.
Ik heb een nieuwe arm besteld in de hoop dat die weer voldoende grip gaat hebben op de spies. Inmiddels heb ik de groeven op de spies met een dun schroevendraaiertje zoveel mogelijk ontdaan van het vijlsel en andere troep.
Heeft iemand nog aanvullende tips?
Ik heb een nieuwe arm besteld in de hoop dat die weer voldoende grip gaat hebben op de spies. Inmiddels heb ik de groeven op de spies met een dun schroevendraaiertje zoveel mogelijk ontdaan van het vijlsel en andere troep.
Heeft iemand nog aanvullende tips?