E34Forum.nl

De gezelligste praathoek van het interweb.
 #28065  door Jgpeggeman

fiets heeft op het moment een hoog Michael Jackson gehalte (neus mist nogal)

Afbeelding
 #28067  door Jgpeggeman

en weer in elkaar! Voorzien van verse remblokken, en verse voorvorkkeerringen..

Afbeelding

Afbeelding

was voor mij het eerste grotere klusje aan een motor... Ik denk dat ik de smaak wel te pakken kan gaan krijgen :lol:
 #28072  door Theo

Ik sleutel sinds een jaar of drie nu ook wat aan motoren en het is geinige materie.

Voorvorkkeerringen vervangen hoort er een beetje bij als je met ouwe troep rijdt en dat is eigenlijk best goed te doen. Als je al die ringetjes en plaatjes netjes op volgorde er weer in prakt, dan werkt het gewoon weer. Remmetjes reviseren is ook leuk werk, ik dacht vroeger dat alles moeilijk was, maar dat valt reuze mee.
 #28075  door Jgpeggeman

Theo schreef: 10 mei 2021, 20:15 Ik sleutel sinds een jaar of drie nu ook wat aan motoren en het is geinige materie.

Voorvorkkeerringen vervangen hoort er een beetje bij als je met ouwe troep rijdt en dat is eigenlijk best goed te doen. Als je al die ringetjes en plaatjes netjes op volgorde er weer in prakt, dan werkt het gewoon weer. Remmetjes reviseren is ook leuk werk, ik dacht vroeger dat alles moeilijk was, maar dat valt reuze mee.
Ik moet eerlijk zijn, dat ik de keerringen zelf niet gedaan heb, maar ik dat door een expert heb laten doen. De remmen en zo heb ik verder wel zelf gedaan...
 #28084  door Gert

Theo schreef: 10 mei 2021, 20:15 Remmetjes reviseren is ook leuk werk, ik dacht vroeger dat alles moeilijk was, maar dat valt reuze mee.
Inderdaad, maar het is wel lekker als je de juiste tool hebt om die zuigers er uit te wurmen:

Afbeelding
 #28086  door Theo

Ik zet eigenlijk altijd de luchtspuit erop en dan eerst met een houtje tussen de zuigers zodat ze er niet meteen uit ploppen en door de hele tent vliegen.

Wat ook leuk is om te proberen: eerst alles netjes opfrissen en dan de zuigers met nieuwe keerringen en stofringen monteren en dan als alles lekker soepel loopt nòg een keer de luchtslang erop en je vingers er tussen houden. Dat doe je maar één keer ;)
 #28087  door Theo

Jgpeggeman schreef: 11 mei 2021, 14:17
Ik moet eerlijk zijn, dat ik de keerringen zelf niet gedaan heb, maar ik dat door een expert heb laten doen. De remmen en zo heb ik verder wel zelf gedaan...
De oude keerringen eruit wurmen is het lastigst, daar moet je een pietsie geweld voor gebruiken soms, de rest is eenvoudig. De laatste keer had ik een tooltje om de nieuwe keerringen erin te tikken. Soort zware koker met de juiste diameter die over je veerpoot heen schuift, werkt top.
 #28213  door Theo

Ik ben geen choppermens, maar vind het echt een vette fiets om te zien. Dat zadel ziet er erg comfortabel uit 8-)