E34Forum.nl

 #28470  door epmans
 
prettige vakantie alvast dan :mrgreen:

nieuwe veren zijn waarschijnlijk al beter dan oude omdat ze 'moe' worden.
 #28503  door danny-ex-touringE34
 
Hoi allen. Al weer een tijdje niks gepost, maar wel zo-nu-en-dan kosmetisch wat bezig. De auto heeft tot nu toe geen mechanische/motorische mankementjes. Gelukkig natuurlijk. Maar de dorpeleinden begonnen roest onder de lak te tonen. Met slijptol schoon gemaakt( zat al wel dieper in de plaat, dus stralen zou wel beter zijn) en menie erop. Moet ik nog aflakken en daar kwam van alles tussen, dus dat moet nog. Na de nieuwe veren laten uitlijnen. Was enigszins nodig, want omdat de auto daarmee achter toch wel 2 cm hoger staat, moest de camber achter bijgesteld worden. Omdat de stuurstangen vast geroest zaten, beide kanten maar preventief vervangen. Toch lekker sleutelwerk, wat ik zelf kon doen.
AAN te pakken dorpeleinden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Rechts achter was niet aangetast, scheelt weer.
Groeten, Danny
 #28504  door epmans
 
Ik had 5 e39.
2 gesloopt, 530iaT en 523iaT
1 is alleen interieur en dingener uit en is nu driften. 523i.
2 verkocht. 528ia en 530iaT.

Heb nog enkele onderdelen, niet heel veel meer.
 #28505  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Eric. Wat ik zou kunnen gebruiken, als je nog een casco hebt staan en de dorpel niet verroest is : van de rechter dorpel het voorstuk, zeg maar zo'n 10 cm lengte. Groeten.
 #28506  door epmans
 
Helaas Danny, die waren op de slopers ook niet helemaal fris.
 #28621  door danny-ex-touringE34
 
Hallo forummers. Dikke pech met de auto, ineens een enorm olieverbruik. Dit ontdekte ik met onze vakantie afgelopen september naar, gelukkig, Texel (en niet zuidfrankrijk). 220 kms en 600 cc olie!. Had goed, voordat we weggingen, alle vloeistoffen gecontroleerd en op peil gebracht. Moesten tussendoor even naar huis en controleerde opnieuw voor we weggingen. Nadat de vakantie over was bij thuiskomst gecontroleerd en hetzelfde verbruiksresultaat.
Ook daarna solo een hoger verbruik: halve liter per zo'n 8-900km en daar had ik geen zin meer in. Auto had eigenlijk nog maar dik 350xxx op de teller. Vind het zeer raadselachtig.
Heb nu een 523i van 2006, type E61. Wel niet een type dat op dit forum 'thuis hoort" , maar ben dit jaar weer donateur LV2. Alleen de naamkleur is nog niet aangepast geloof ik. Zal Steven daarover maar even berichten.
Groeten, Danny
 #28629  door epmans
 
nahh die Danny. Zo heeft hij zn halve leven een E34 en zo is hij weer van E39 naar E61.... jammer van de E39 hoor.

Maar je bent weer terug op een Touring dus dat zal je bevallen. Veel plezier met jullie nieuwe bolide.
 #28631  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Eric. Vind het ook jammer, want de trekkracht van die 3 ltr was wel heerlijk. Nu is het met rustig gasgeven rustig wegrijden, met die 530 nauwelijks gasgeven en lekker wegrijden. Maar alles went , auto rijdt verder goed.
Eric, hoe is het olieverbruik van jouw 530? Ik weet van dat cartersyteem bij deze motoren en daar is aandacht aan besteed. Herstel heeft niet geholpen. Groeten.
 #28632  door MV525i
 
danny-ex-touringE34 schreef: 15 feb 2023, 11:51 Hoi Eric. Vind het ook jammer, want de trekkracht van die 3 ltr was wel heerlijk. Nu is het met rustig gasgeven rustig wegrijden, met die 530 nauwelijks gasgeven en lekker wegrijden. Maar alles went , auto rijdt verder goed.
Eric, hoe is het olieverbruik van jouw 530? Ik weet van dat cartersyteem bij deze motoren en daar is aandacht aan besteed. Herstel heeft niet geholpen. Groeten.
Ik heb sinds kort ook een E39. Het grote verschil tussen de 528i (pre facelift) en de 530i is de motor. De 528i heeft een M52TU en de 530i een M54. Bij die M54 is bezuinigd op de olieschraapveren. De M52TU heeft een 3 delige set met 2 olieschraapveren, de M54 een 2 delige set met 1 olieschraapveer. Vaak een oorzaak van olieverbruik.
https://www.youtube.com/watch?v=WuXU6LDbD4s
 #28633  door danny-ex-touringE34
 
Hoi. Dank je, dat filmpje maakte het wel duidelijk. Wel 'kloten' dat het zo uitpakt, ik had de 530 graag 'opgereden'.
Uitgegaan van de ervaring met de E34b25 die met dik 6k is vervangen.
Hoop dat de N52b25 het langer uithoudt. Groeten, Danny
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7