E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #28577  door P.K.
 
Helaas ook een flinke tegenvaller gehad...
Gewoon op klaarlichte dag gejat.. :evil:

Kan er nog steeds boos om worden.
IMG_20220910_184857.jpg
Auto is van voor '96. Kan dus ook zonder kat mits er niks van aanwezig is, dan mag hij wat meer uitstoten (mits ik het goed heb begrepen). Dus dat wordt een buisje ertussen lassen maar wel met een lambda aansluiting voor de motoraansturing.

De v8 staat inmiddels bij de collega in de beunschuur op de brug.
Inmiddels al half gedemonteerd om overal bij te kunnen komen.
Spatborden waren onderaan ook slecht, zoals zovaak.
IMG_20221024_131806.jpg
Gelukkig hoeft niet het hele interieur eruit, dat scheelt.
IMG_20221024_132407.jpg
IMG_20221024_161547.jpg
Bij forumlid Johan525 nog een spatbord opgehaald in de juiste kleur. Was ook erg gezellig, bedankt.
Vandaag alvast even gepast op de auto. Voor de linkerzijde ook een nieuw spatbord besteld die in kleur gespoten gaat worden.
IMG_20221107_150543.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #28591  door johan525
 
Die kat diefstallen zijn ontzettende K&*()*&^^& streken. Ze krijgen helaas forse bedragen voor die dingen....maar dat komt niet in de buurt wat een nieuwe kost als ze nog leverbaar zijn. Maar goed schouders ophalen en lekker doorgaan met je project!!

Ik verwacht dat je goed weg gaat komen bij APK zonder kat: https://apk-handboek.rdw.nl/personenaut ... -en-milieu onder puntje 6 staat bij de aanvullende eisen dat je onder de 0.5% CO moet blijven stationair en 0.3% bij verhoogd toerental. Lambda zal sowiso geen probleem zijn met werkende sensoren in het systeem.

Ben blij dat het scherm een goede bestemming gekregen heeft! Op de foto lijkt ie net iets donkerder dan de auto. Het andere scherm wat wel op mijn ex-e34 gekomen is was net iets lichter dan de auto. Hmmm...50 shades of oxfordgrun :mrgreen:
 #28594  door P.K.
 
Als ze nog leverbaar zijn kost een kat via de dealer ruim €1200..
Proberen het zonder en anders kunnen er altijd nog sportkatalysatoren onder, die zijn wat 'goedkoper' dan originele. Flowen ook beter.

Wat betreft het kleurverschil: het spatbord is schoon, de rest van de auto niet. Wellicht dat het na een goede poetsbeurt wat beter matcht.
Het andere spatbord wordt gespoten met de kleur gemeten van de auto. Dus dat zou sowieso moeten matchen.

Mijn e30 type 1 is ook 50 shades of platanengrün, dus het past ook wel bij mijn verzameling :lol:

Eerste stukje laswerk op de bodem is ook al verricht. Volgende week verder met de dorpels.
 #28596  door danny-ex-touringE34
 
Hoi Paul. Die aangetaste dorpel plekken herken ik. Zo zag het er bij mijn auto 5 jaar geleden ook uit. Een goede lasser /plaatwerker gevonden, die het met nieuwe dorpels van Artaparts de zaak weer in orde heeft gemaakt. De aansluiting van de bodem binnendorpel was gelukkig niet aangetast.
Zo'n V8 heeft me altijd wel aangetrokken, is er nooit van gekomen. Complimeneten voor jouw mooie V8 Touring en ook nog in mijn favoriete kleur. Groeten, Danny
 #28597  door P.K.
 
Levis-e34 schreef:Blijft toch een geweldig mooie kleur dat Oxford Green! Leuk om zo over het project te lezen!😁
Oxfordgrün is inderdaad prachtig. Waarom precies weet ik niet maar ik merk dat ik vaker groene BMW's koop.. E30 316: platanengrün, E36 compact: moreagrün, E39 523i: Oxford en nu ook de E34 in Oxford :lol: .
danny-ex-touringE34 schreef:Hoi Paul. Die aangetaste dorpel plekken herken ik. Zo zag het er bij mijn auto 5 jaar geleden ook uit. Een goede lasser /plaatwerker gevonden, die het met nieuwe dorpels van Artaparts de zaak weer in orde heeft gemaakt. De aansluiting van de bodem binnendorpel was gelukkig niet aangetast.
Zo'n V8 heeft me altijd wel aangetrokken, is er nooit van gekomen. Complimeneten voor jouw mooie V8 Touring en ook nog in mijn favoriete kleur. Groeten, Danny
Die dorpels zijn idd een 'dingetje'. Maar vergeleken met andere BMW's zoals een E30 is een E34 nog behoorlijk roestbestendig. Is tot nu toe nog wel te overzien.

Die V8 is voor mij ook puur een hebbeding. Een 525i was ook prima geweest maar kan dit nu wel afvinken op 't petrolhead lijstje.
En bedankt! Zodra hij ooit klaar is maar eens showen op een meeting ofzo.
 #28598  door danny-ex-touringE34
 
"" Een 525i was ook prima geweest "", dat denk ik dus niet.
Weet het uit eigen ervaring, nadat het opknappen van onze 525i Touring niet meer loonde vanwege de hoge km-stand, kon ik kiezen uit een E39 b25 en b30. met beide auto's uiteraard een proefrit gemaakt. En het verschil was, vooral in trekkracht, merkbaar/voelbaar beter met de 3 ltr te rijden dan de 2.5. Die reed heel goed , daar niet van.
Dus de keuze was gauw gemaakt.
Het verschil tussen een 6 cil. en een V8, met ook nog eens het geluid van een V8, lijkt mij dan niet zo moeilijk.
Het geluk was er wel dat de 2 auto's aanwezig waren. Als dat niet het geval was geweest was het wellicht de 2.5 geworden, omdat de apk van de touring was bijna verlopen en dan moet je wat. En dan geldt algauw: ook prima.
Groeten, Danny