De zuigerveren van de M54 zijn niet perse slecht. De M54 in mijn e39 525i heeft tot 500k minimaal olie verbruikt (1l op 10-12k). Hierna is het wel meer geworden en bij flink gassen op de autobahn liep dit ook op tot 1l per 1500km.
Bij ca. 560k heb ik de hele motor onder handen genomen. Hier zijn toen 1 delige olieschraapveren in gekomen (van Mahle). Onderhand ben ik 40k verder (rij een stuk minder en is onderhand 2e/3e auto) en hoef ik tussen de beurten door (ca. 15k) geen druppel olie bij te vullen.
8 van de 12 uitlaat klepgeleiders zijn vervangen bij mij. Waarschijnlijk is dat het begin geweest van het olie verbruik. De zuigerveren waren door de aangekoekte half verbrande olie niet lekker "losjes" meer. Wat ook niet helpt. En dan is het 1+1+1.
Bij ca. 560k heb ik de hele motor onder handen genomen. Hier zijn toen 1 delige olieschraapveren in gekomen (van Mahle). Onderhand ben ik 40k verder (rij een stuk minder en is onderhand 2e/3e auto) en hoef ik tussen de beurten door (ca. 15k) geen druppel olie bij te vullen.
8 van de 12 uitlaat klepgeleiders zijn vervangen bij mij. Waarschijnlijk is dat het begin geweest van het olie verbruik. De zuigerveren waren door de aangekoekte half verbrande olie niet lekker "losjes" meer. Wat ook niet helpt. En dan is het 1+1+1.