E34Forum.nl

 #28707  door flash
 
Heren

Ik hoop hier nog een antwoord te kunnen vinden op mijn vraag.
Ik heb een Getrag 260 met grote koelvinnen onderaan, afkomstig van een 730 als ik me niet vergis. Deze is korter dan de 280, dus heb een andere cardan nodig ook. Schakelstangen kan ik waarschijnlijk wel weg mee met de laspost. Idem voor de steun als dat moet.
Van welke wagen moet ik de cardan hebben zodat deze past van lengte, alsook op de flens van het 210 diff?
 #28711  door Theo
 
In eerste instantie zou ik zeggen: een cardanas van een E34 530i of 535i handbak, dan zou je met de lengte goed moeten zitten.

Mocht de flens dan niet passen, dan kun je een passende flens opzoeken en op je diff monteren, dat is goed te doen. Er zijn verschillende diff-flensen in omloop.
 #28713  door flash
 
Klinkt logisch. En goed om te weten van die flens.
Zijn er nog e34's die het 210 huis gebruikt hebben, maw, zit er misschien een cardanversie tussen die voor mij sowieso perfect zou zijn?
 #28714  door Theo
 
Ik meen me te herinneren dat de vroege 535i modellen nog een 210 huis hebben en naderhand een 188er kregen, maar echt zeker weten doe ik het niet. Ze zijn wel over gegaan van overbrenging 3.46 naar een iets kortere 3.64, wellicht zit daar de clou meteen.