E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #28726  door P.K.

Machiel schreef:Mooi verslag weer! En mooi dat het is opgelost!
Dankje! Heel blij mee, als dit het niet was zou ik mij wel zorgen gaan maken :lol:

Wachtend op het spatbord alvast bezig geweest met de radio.
Hier zat een Kenwood radio in die mij simpelweg niet beviel. Omdat het een modern ding is kan je lekker veel instellen en heeft hij de beschikking over bluetooth, alleen de kleur van het display (wit) kan niet worden gewijzigd naar rood/oranje...
IMG_20230804_143336.jpg
Daarom eerst een begin jaren 90 Philips cassette radio erin gezet, maar deze viel van ellende uit elkaar.

Uiteindelijk mijn oude BMW Business RDS terug kunnen kopen/ruilen. Paar jaar geleden verkocht aan een kennis, die had hem nog liggen. 8-)
Deze specifieke radio zat destijds in mijn groene E30 bij aankoop (in 2014) en zit nu dus in de groene E34.
IMG_20230804_180627.jpg
Moet nog wat dingetjes aansluiten dus hij zit er nog niet helemaal in. Cassette speler doet het niet en moet nagekeken. Ben er wel erg blij mee want het past perfect bij de rest van de verlichte knoppen. Ook al iets van een bluetooth module gevonden die op de cd wisselaar aansluiting past. Een interessante optie wat de radio iets moderner maakt.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #28727  door Machiel

Ja, dit wil je! Zelf ook nog steeds heel blij met mijn originele BMW radio cassettespeler die ik ooit van forumlid MV525i heb gekregen. Ter vervanging van zo’n ‘modern’ ding met overdadig blauw licht.

Ik zit momenteel in Spanje en weet dat het in Nederland niet zo warm is. Maar dat het zo koud was … :lol:
 #28733  door P.K.

Machiel schreef:Ja, dit wil je! Zelf ook nog steeds heel blij met mijn originele BMW radio cassettespeler die ik ooit van forumlid MV525i heb gekregen. Ter vervanging van zo’n ‘modern’ ding met overdadig blauw licht.

Ik zit momenteel in Spanje en weet dat het in Nederland niet zo warm is. Maar dat het zo koud was … :lol:
Heb niks tegen een moderne radio, mits het een goede is.. :lol:

En de temperatuur is inderdaad erg koud, is dan ook een hele coole auto natuurlijk... 8-)

Van de week de auto weer voorzien van beide spatborden. Die ene lag nog bij de hersteller om er een onderkantje aan te lassen. Echter al 3 weken en het zou nog eens 3 weken duren vanwege de vakantie. Maar opgehaald dus, beetje behandeld tegen de roest en op de auto gezet.

Daardoor ook de gelegenheid gekregen om de touring te wassen na ruim een jaar. Lag een hoop stof op:
IMG_20230812_144051.jpg
Had wel resultaat van het werk :D
IMG_20230812_153435.jpg
Gelijk ook maar 'even' gekleid en in de wax gezet. Best een grote auto :lol:
T.z.t komen de BBS velgen er nog onder, eerst de 15 inch, wordt hij nog mooier van.
IMG_20230813_150130.jpg
En als laatste vandaag voorzien van een oliebeurt bij 460339 km.
IMG_20230813_155729.jpg
Nu zo goed als klaar voor een APK. Alleen nog knipperlicht in spatbord repareren (nee ligt helaas niet aan het lampje) en dan zien waar het schip strand, of niet.

Had ook nieuwe hydraulische bollen besteld voor de niveauregeling bij BMW. Stond gelijk in backorder en paar dagen later hebben ze de order geannuleerd want levering zou langer dan 6 maanden duren.

Nu bij Schmiedmann 2 stuks besteld voor de helft van de prijs zo'n beetje. Deze worden eind september hopelijk geleverd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #28734  door Coach

Zo'n Touring blijft toch wel trekken zeg. Een vriend van mij heeft een 518i, maar krijg 'm nog niet zo gek dat ie 'm aan mij verkoopt. Ik had die 518i van mij nooit moeten slopen, maar gewoon moeten laten lassen. Stom, achteraf.
 #28738  door P.K.

Coach schreef:Zo'n Touring blijft toch wel trekken zeg. Een vriend van mij heeft een 518i, maar krijg 'm nog niet zo gek dat ie 'm aan mij verkoopt. Ik had die 518i van mij nooit moeten slopen, maar gewoon moeten laten lassen. Stom, achteraf.
Die calypso touring van jou was idd een mooie, maar soms moet je keuzes maken en achteraf is het altijd mooi praten ;)

Gewoon op zoek gaan naar zo'n ding als je er een wilt. Of wachten tot er wat leuks voorbij komt voor een mooi prijsje.

De V8 mag woensdag voor de APK, ben benieuwd.
 #28739  door P.K.

Hoppatee, vandaag is de Touring voor de APK geweest en zonder opmerkingen goedgekeurd :D

Kan er nu mooi van gaan genieten terwijl ik langzaam aan kleine dingetjes aan ga pakken.