E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #28787  door P.K.
 
andre schreef:Leuk topic hoor,

En een witte E28 , dat is wel erg gaaf (heb ik ook gehad) en de M-techs zijn een mooie bonus, maar inderdaad helemaal zilver zou wel mooier zijn.
Mijn E34 staat eigenlijk al te lang binnen.......... ;)
Dank!

De E28 is een echte 'survivor'. Optisch niet de mooiste maar met minimale moeite kwam hij weer tot leven. M10 motoren zijn ook praktisch onverwoestbaar, ben er dol op. Heb de E28 ook nog een vleugje E34 gegeven: Remklauw linksvoor bleef hangen. Kreeg de tip dat de remklauwen en schijven van een E34 ook passen, gelijk een upgrade. Van de tank (rode e34) al eens de remmen geupgrade met een 525i set dus de oude e34 518i remmen zitten nu onder de E28. 8-)

Een E34 is gemaakt om mee te rijden. Dus uit die garage en gas erop :mrgreen:
danny-ex-touringE34 schreef:Ooooh, dat staat em heel goed samen met die groene kleur!! Zitten die BBS-en nu onder de E28? Groeten, Danny
Ja gaaf he? Banden zijn wel echt oud (achter hebben productiejaar 2005). Daarmee kan ik gewoon burnouts trekken :lol:
BBS'en (style 5) zitten dus nog onder de V8. Ga de M5 velgen eerst opknappen en voorzien van nieuwe banden. Dan kan de style 5 weer onder de rode e34, want die wil ik binnenkort ook weer uit z'n lange winterslaap halen.

De E28 krijgt waarschijnlijk een setje originele kroonkurkjes, tenzij ik wat anders tegen kom. Staat nu op een set TRX velgen met antieke banden. Maar daarmee heb ik niet echt haast.
 #28789  door Marijn
 
Leuk om de oude auto van mijn ouders, de 1e eigenaars van de 530i, terug te zien! Mooi dat die weer opgeknapt wordt, zeker met die M5 velgen wordt die weer net zo als dat mijn ouders ‘m in juli 1994 hebben opgehaald bij de dealer in Doetinchem! Succes Paul en we treffen elkaar vast wel een keer!
 #28800  door P.K.
 
Loop alweer een beetje achter met de updates zie ik..

Eind januari gezellig op de koffie geweest bij Danny. Uiteraard even in stijl geparkeerd naast zijn mooie E61.
IMG_20240128_150339.jpg
Van hem zijn service reset tool overgenomen. Recent uitgestest op de E39 van m'n pa. Werkt perfect 8-)
Binnenkort nog maar even dat ritje inplannen ;)
IMG_20240303_174100.jpg
In februari voor een E30 club lid een versnellingbak opgehaald bij een bmw sloperij. Daar stonden onder andere 3 E34's en een E32. Zat weinig meer op behalve een set sideskirts van een 'edition'. Weekje later maar opgehaald voor de touring.
IMG_20240304_151654.jpg
IMG_20240304_163132.jpg
Van een andere E34 nog een setje skirts gratis meegenomen, aangezien deze krom en wat beschadigd zijn. Als ik mij verveel kan ik eens kijken of ze te herstellen zijn.

Verder nog een 540i voorbumper opgehaald als ook een setje v8 veerpoten met eibach verlagingsveren. Kan de voorzijde een stukje omlaag. Tevens een standkachel gekocht maar ik twijfel nog of ik zin heb die te installeren.

540i bumper heeft die extra luchtinlaten voor de remmen. Ziet er wel stoer uit.
Bumper moet uiteraard opnieuw gespoten en ik mis nog 1 sproeierkopje van de koplampreiniging.
IMG_20240310_142422.jpg
Marijn schreef:Leuk om de oude auto van mijn ouders, de 1e eigenaars van de 530i, terug te zien! Mooi dat die weer opgeknapt wordt, zeker met die M5 velgen wordt die weer net zo als dat mijn ouders ‘m in juli 1994 hebben opgehaald bij de dealer in Doetinchem! Succes Paul en we treffen elkaar vast wel een keer!
Bedankt Marijn. Leuk dat we zo per toeval in contact kwamen en ik nog meer historie heb kunnen ontdekken van deze auto.
Als de M5 velgen er onder zitten kom ik hem graag even showen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #28804  door danny-ex-touringE34
 
Hoi allen. Inderdaad een heel gezellig bezoek van Paul gehad en heb hem ook nog wat van mijn andere 'opruimspullen' kunnen meedoen.
Even heerlijk , natuurlijk over onze auto's gehad. En zijn V8 !! Dat prachtige geluid. Was jammer dat tegen zijn wegrijden mijn kleinzoon net facetime-de, want ik had graag even een eindje in de V8 willen rijden. Dat komt echt nog wel een keer.
Fijn dat de terugsteller bevalt. Is mij ook altijd goed bevallen. Bij de E28 in 't begin het met een draad gedaan, maar dan waren de groene ledjes na 1000kms alweer 'weg'. Met de terugsteller ging het 'aftellen' goed.
Welke standverwarming heb je kunnen aanschaffen? In onze touring E34 zat er ook ééntje. Een heerlijk accessoire en goed bruikbaar. Neemt een dagje tijd om in te bouwen, maar ik raad je aan dat wel te doen. Groeten, Danny