Zoals gemeld: blijft moeilijk om op afstand een oordeel te vellen. Maar goed, ik lees iets over achterstallig onderhoud? Dan zou ik beginnen met de dingen die toch al moeten, zoals inderdaad de verdeelkap, bougiekabels en bougies, filters en nakijken op breuk van de grote slangen. De slang vanaf het filterhuis scheurt ook nogal eens.
En als je de bougies er toch uit hebt, de compressie checken. Kost niets en je weet meteen wat meer.
Nog steeds niemand gemeld die foutcodes kan uitlezen? Dat kan weer een hoop zoek- en vervangwerk schelen.
Maar om een indruk te geven, zelf heb ik zo onderhand aan storingen gehad, dat de motor niet normaal wilde lopen ( niet alleen de BMW),
- bobine stuk
- bougiekabels die doorsloegen
- gasbuizen ovaal zodat de gasnaald niet afsloot (carburateurs)
- een vastgelopen lager in de dynamo (motor slaat af en begon nooit meer)
- kortsluiting in accu
- dynamo storing
- gesmolten zuiger
- brandstofpomp die aan het overlijden was
- waterpomp die doorsloeg = te heet en in noodloop
- Input signaal van de kruk- en nokkenas niet goed meer.
- En dan vergeet ik vast nog wel wat.
En als je de bougies er toch uit hebt, de compressie checken. Kost niets en je weet meteen wat meer.
Nog steeds niemand gemeld die foutcodes kan uitlezen? Dat kan weer een hoop zoek- en vervangwerk schelen.
Maar om een indruk te geven, zelf heb ik zo onderhand aan storingen gehad, dat de motor niet normaal wilde lopen ( niet alleen de BMW),
- bobine stuk
- bougiekabels die doorsloegen
- gasbuizen ovaal zodat de gasnaald niet afsloot (carburateurs)
- een vastgelopen lager in de dynamo (motor slaat af en begon nooit meer)
- kortsluiting in accu
- dynamo storing
- gesmolten zuiger
- brandstofpomp die aan het overlijden was
- waterpomp die doorsloeg = te heet en in noodloop
- Input signaal van de kruk- en nokkenas niet goed meer.
- En dan vergeet ik vast nog wel wat.