E34Forum.nl

 #2380  door Frank87
 
Ik heb het volgende:

's avonds met dimlicht aan, is mijn tellerbak verlicht.

Soms bij het gebruiken van een hendel.. Richting, Cruise of Ruitenwisser, valt de verlichting van de tellerbak en het klimapaneel uit. NIET de gehele verlichting.. dus alle lampen enz. doen het.. alleen de verlichting van de tellerbak en het airco/klima paneel.

Ik ga de tellerbak en de kappen over het stuur demonteren en alle stekkers loshalen. Ik spuit ze dan goed in met contactspray enz.

Nu vraag ik me af of er een bekend kwaaltje is wat hiertoe leidt. Zo niet, ga ik gewoon op zoek naar de verbinding die ruk is.

Alvast bedankt.
 #2381  door epmans
 
een kwaaltje lijkt het wel te zijn, want ik denk dat jij nu als 3e deze storing meldt, maar het is nog niet boven water waardoor het veroorzaakt wordt.
 #2388  door Theo
 
Ik las dat de dimmer als de boosdoener aangewezen werd ergens anders, die zou je dan door kunnen lussen om hem uit te sluiten.
 #2423  door Frank87
 
Dan is de eerste stap de dimmer permanent uitschakelen door deze door te verbinden. Ik dim het toch nooit. Altijd 100% licht.
 #2945  door Frank87
 
Update.

Vandaag is alles losgehaald. Alle stekkers en verbindingen zijn nagelopen, 100% correct. De massapunten zijn ook intact en ogen proper (het wordt daar ook nooit vies of vochtig).

De dimmer heb ik doorverbonden en is dus niet meer werkend. Ik hou jullie de komende week op de hoogte o.b.v. mijn avondritten.
 #2991  door Frank87
 
Update:

Ik zit nu in Duitsland op vakantie. De rit hiernaartoe is deels 's avonds afgelegd. Ik heb geen enkele keer een uitgevallen tellerbak meegemaakt. Ik ga er stiekem vanuit dat het probleem is opgelost. Ik heb twee handelingen toegepast:

- Het doorlussen van de dimmer
- Het los- en vast maken van alle stekkers en sproeien met contactspray

Welke van die twee het nu echt is, dat kan ik dan niet met zekerheid zeggen. De dimmer is dus wel een verdachte.

Woensdag rij ik voor mijn werk hier en daar rond. Dat zijn vroege en zeer late kilometers dus in het donker. Als de tellerbak dan weer niet is uitgevallen, beschouw ik het als verholpen.
 #2992  door RodericE32
 
Dimmerschakelaar is sowiso hier de boosdoener.

Dit probleem al meerdere malen meegemaakt en alle keren was het de dimmerschakelaar