E34Forum.nl

 #4415  door ceke1985
 
Hallo iedereen

Sinds vorige week krijg ik het slot aan de bestuurderszijde niet meer rondgedraaid. Begon altijd maar stroever te gaan en nu gaat het niet meer. Kwil het ook niet forceren want heb in het verleden zo al veel zaken stuk gekregen :D
Ik dien mijn wagen nu altijd te openen aan de passagierszijde.

Wat kan er aan de hand zijn?

greetz

 #4417  door Cees
 
als de deur wel los gaat als je de passagiers zijde los draait dan is slotmotor gewoon goed lijkt mij
dus gewoon ff je sleutelgat goed smeren met de daarvoor bestemde smeermiddelen
waarschijnlijk is het dan tijdelijk opgelost
 #4646  door Garmir
 
Slijtage op het intern mechanisme van het slot door het veelzijdig gebruik is waarschijnlijk de oorzaak van het slecht lopen. Je kan je hier tijdelijk in behelpen door het slot eens goed te smeren zoals Cees reeds aanhaalde. Wat je eventueel ook kan doen is het slot zelf van de passagier naar de bestuurder verhuizen, maar dan moet je wel onthouden dat je niet gemakkelijk meer naar binnen kan via die deur. Goed dat het slot van de bestuurder niet in deadlock staat, zou anders niet evident zijn om je deuren open te krijgen én als je een alarmsysteem zou hebben had je nog een leuk licht en geluidspel!

Btw, Gelieve wel op te letten bij het overzetten van je slot. Wanneer je dit demonteerd van zijn chasis en je hebt het niet goed in de gaten is de kans bestaande dat de borgring achterop los komt en dat alle veertjes en pinnetjes uit het slot kunnen vallen!