E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #5942  door epmans

bedankt voor de reclame collega
Bijlagen
2013-12-11 22.39.48.jpg
2013-12-11 22.39.48.jpg (1.15 MiB) 194 keer bekeken
 #5966  door Jgpeggeman

Het is bij jullie beiden leuk om langs tekomen...

toch leuk dat jullie nu eindelijk eens een 'slopersmeeting' hebben gehad... Nog snode plannen gesmeed welke volgende auto het slachtoffer word om 'orgaandonor' te zijn?
 #5968  door Theo

Jgpeggeman schreef:Nog snode plannen gesmeed.....?
We hebben niet echt zitten brainstormen, meer een kletspraatje over van alles en nog wat, ieder doet zijn ding op zijn eigen manier en dat is denk maar goed ook. Maar het wel prettig om een gezicht bij een persoon te hebben en een idee van hoe hij erbij zit op zijn eigen 'werkterrein'.

Het was een gezellige meeting, als ik weer in de buurt van Schagen ben, dan waag ik er weer een belletje aan.
 #5969  door Jgpeggeman

Theo schreef: Het was een gezellige meeting.....
Dat gevoel heb ik dus ook bij jullie allebei!
 #5976  door Alpinab10

Ja idd zijn super aardige mannen 8-)
Jammer dat je wel meestal een klein bedragje bij ze moet achterlaten :lol:
 #6234  door Theo

Paar dagen geleden de auto maar eens op een vierkolommer gezet om te kijken waar de stuurspeling nou vandaan komt die ik al weer een tijdje had. Bij het lichtjes heen en weer bewegen van het stuur hoorde ik een soort 'tikkeren' in de voortrein, wellicht een verrotte kogel of zo. Bovendien had ik het idee dat mijn auto wel heul erg veel last van zijwind had de laatste tijd. Tijd voor inspectie

Op een vierkoloms brug gaat dat het mooist. Eén man achter het stuur en 'heen-en-weren', de andere onder de auto en overal goed kijken en luisteren. Binnen een paar minuten hadden we het lek boven water, de speling zat gewoon in de stuurkolom zelf. Alle kogels waren prima en het stuurhuis zelf viel eigenlijk ook wel mee. Na wat verder kijken kwamen we links bij de achteras een verrotte 'dog-bone' tegen en een auto waarvan de achteras niet 100% strak is, gaat ook zwalken op de weg.

Twee dingen gevonden dus, die ik vandaag even heb verholpen: een verse tweedehands dog-bone die ik nog had liggen gemonteerd en die moer onderaan de stuurkolom maar weer eens vast gezet, dat ding zat maar handvast (?). Stuurspeling is weer weg (voor zover dat kan bij een E34) en de achteras blijft weer op zijn plek zitten tijdens het rijden.

Kleine dingetjes, maar een groot verschil, auto stuurt serieus weer stukken beter. Leuk daggie zo.

Dog-bone (belangrijke dingen):
Bijlagen
Dogbone.jpg
Dogbone.jpg (21.6 KiB) 140 keer bekeken
 #6292  door Jgpeggeman

Die dogbones heb ik ook moeten vervangen bij de laatste apk... Maar dat scheelt inderdaad heel veel qua 'strakheid' van het rijden!

Krengen zijn wel een stukje duurder geworden de laatste jaren
 #6350  door Theo

Twee snaren zo hard als een baksteen vervangen, ze zagen er zelfs 'baksteenachtig' uit 8-)
Bijlagen
20150305_131330.jpg
20150305_131330.jpg (986.2 KiB) 109 keer bekeken
 #6351  door Theo

En wat is een M50 dan toch een mooie motor met die twee handige spanners voor de multiriem en aircoriem. Riemen vernieuwen kan echt in twee tellen.
 #6355  door Bloempie

Zo he! Die waren er wel aan toe ;)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 54