E34Forum.nl

 #3521  door bmw4love
 
Bandenspanning voor en achter veranderen maakt een groot verschil voor onderstuur en overstuur.
excentrische achteras rubbers voor toespoor achterwielen
 #4053  door andre
 
Leuk topic en handig om de verschillende meningen te horen, zo leren we weer wat. :D

Volgend jaar ga ik de dempers van mijn M vervangen voor de Sachs units die echt op zijn en lekken, dit komt doordat de auto 13 jaar op steunen heeft gestaan en de dempers waarschijnlijk stuk gegaan zijn.

Mijn M5 rijdt inderdaad ook lang niet zo lekker als mijn met eibach / koni verlaagde e28 535i die ik vroeger had, reden bekend natuurlijk.

En ik reed ooit ook met een e28 M535i op zandvoort bij de HARC dagen, ik had altijd het idee dat ik meer onderstuur had dan overstuur.
Ik vond zelf dat dat kwam omdat ik gewoon veel te laat of niet hard genoeg remde voor de bocht, je begrijpt als je hard genoeg remt voor de bocht en dan lekker gas geeft de auto eerder overstuur krijgt

Dit vertel ik alleen maar omdat je dan natuurlijk nooit de schuld aan het onderstel alleen kan geven, ik geef de schuld meestal aan mijn eigen kunsten.
De ideeen over verschillende wiel/bandbreedtes, bandhoogtes, ET waarde en camber moeten we inderdaad goed onthouden m.b.t. wegligging en bochtgedrag
Door het antwoord van Ivo denk ik nu echt aan de originele M dempers voor mijn auto (beter toch?) maar ik zou toch wel iets lager willen , zeker aan de voorkant.
Dat zou dan zoals ik begrijp met een Eibach set kunnen? (zowiezo mijn favoriet)

Ik heb ooit op mij e30 32oia touring met weitec gereden maar dat was echt niet goed, veel te laag en gevoelloos
 #4846  door ceke1985
 
Zeer interessant topic!

Wat ik gedaan heb op mijn E34 525tds van 1993.

- Bilstein B6 rondom en topmounts vervangen
- Voorste draagarmen vooraan vervangen.

Wat is de logische volgende stap? Eibach pro veren? Wat kan ik nog doen?

Greetz

 #6336  door JerunK
 
Omdat ik lees dat er een aantal e34-liefhebbers ook bekend zijn met e28's, ze hadden of nog steeds hebben, zoals ik, maak ik hier gebruik van. Ik wil het onderstel van mijn e28 528i aanpakken. Dat is na 273.000 km wel aan vervanging toe. Het moet iets straffer worden, iets lager, wat minder overhellen in bochten, maar niet te veel inleveren op comfort. Ik heb heel veel goeds gelezen over het M-tech onderstel van de e28 535i en M535i en wil eigenlijk die afstemming ook op mijn auto. Zijn de M-tech onderdelen van een 535i 1 op 1 voor een 528i te gebruiken of zit dat toch wat ingewikkelder?