E34Forum.nl

 #6370  door martijn76
 
Afgelopen zomer heb ik het B10 blok van Ivo overgenomen, afgelopen winter had ik hem willen inbouwen maar plots is het alweer lente...
Ik heb Theo 'beloofd' dat ik hem deze maand ombouw, dus er moest wat gebeuren :D
De cabrio is voorzien van een M30b30, dit was de proef ombouw totdat er een goede 3.5 op het pad zou komen. Die kwam,maar kort erna ook het Alpina blok en die kon ik dit keer niet voorbij laten gaan..
Eens kijken of ik komend weekend een slag kan slaan.

De drie liter ombouw:
IMG_2409kl.jpg
De B10 kwam kaal aan, nu met de meeste aanbouwdelen en de M20 kabelboom netjes opgeborgen:
Foto0296.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #6372  door Theo
 
Dit is weer zo'n project waar ik gelukkig van word, een 254 PK B10 motor is een blok waar ik een zwak voor heb en in een E30 gaat dat voor spektakel zorgen. Die 3 liter ligt er trouwens ook èrg mooi in zeg, brandschoon, een plaatje om te zien.

Meer foto's en meer verhalen Martijn!
 #6375  door martijn76
 
Bedankt Theo.
Over de cabrio. Dit was een 325i, niks mis mee maar dat is gewoon niet snel genoeg en ik heb/had moeite om niks om handen te hebben, dat gaat jeuken..
Eerst kwam dus het M30B30 blok om de hoek, Arjan bood deze destijds aan voor een fractie van een 3.5, inclusief alle delen, bak, as etc.
Het blok eerst onder handen genomen, schoongemaakt en een kleur gegeven, drijfstanglagers vervangen en natuurlijk zaken als waterpomp enz vernieuwd. De distributie had ik nieuw liggen, maar bleek nog prima.
Voordat ik de ombouw ging doen, wilde ik eerst betere stoppers. Iets wat de meeste ombouwens 'vergeten'. Na wat uitzoek werk werd het een 540 set, met 750 hoofdremcilinder.
Via 300mm.de de schijven en adapters besteld, de klauwen kwamen van e34.nl.
Het remmen is met deze set-up een sensatie op zich 8-)
IMG_2220kl.jpg
IMG_2226kl.jpg
IMG_2229kl.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #6376  door martijn76
 
Meer volgt
 #6377  door ivo
 
Als je alles compleet hebt dan kom ik zeker een keer ff buurten om te zien hoe het is geworden! 8-)
 #6383  door martijn76
 
Je bent welkom.
8 april verloopt de APK, dus voor die tijd moet ie gewoon rijden, gaat lukken.
Wat ik niet mooi vond aan de m30 ombouw, waren de injectorkabels open en bloot. Aangezien ik al eens de motorkabelboom had vervangen toen de motor ingebouwd was, maar niet wilde starten en dat gepiel nou niet echt leuk vond, heb ik dat zo gelaten. Nu zit het spul netjes in de m30 afdekking, ziet er een stuk netter uit.
IMG_3079.JPG
Foto0295kl.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #6384  door martijn76
 
Ik heb de mazzel dat mijn vriendin niet bang is om een nageltje te breken, houdt je wel bezig... :D
04092010369kl.jpg
IMG_2353kl.jpg
Wat meer ruimte en vrijheid na de verhuizing, ruime garage en oprit. Er wordt ook nog gewaakt, inmiddels lopen ze met z'n tweeën 8-) .
IMG_34321.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #6385  door martijn76
 
Als er iemand is die behoefte heeft aan een goed lopende, maar kale B30 dan hoor ik het graag.
 #6396  door Jgpeggeman
 
Wat een gaaf project! Wat zal dat straks lekker gaan sleuren zeg met zo'n alpina blok er in!
 #6400  door easy rider
 
Leuk project zeg. En een vrouw die even een blok er in lepelt is ook niet weg.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8