E34Forum.nl

 #8857  door easy rider
 
MCMOUS schreef:Ik heb alles los maar de veerpoot komt onder niet los, komt dit doordat een stuk van het busje waar de bout doorheen zat in het huis/draagarm steekt? Is het een kwestie van met geweld los slaan / wrikken?...
Ja. Je zal de bus op moeten stoken met een brander waarbij je de rubber bus verneukt en die moet er dan nieuw in. Het is mij 1 keer gelukt met een stalen as die ik in de bus kon zetten en dan veel WD40 op de bus en dan zijdelinks rammen met een vuist en dan kwam er beweging in.
 #8858  door MCMOUS
 
Easy, bedankt...

ai, die bussen wilde ik hergebruiken voor de vervangset maar dat wordt em dus niet....

je bedoeld een as met een dun eind die in de bus van de veerpoot valt waar het rubber omheen zit (vanaf binnenkant auto, waar dat plaatje met twee vlakke kanten zit [heeft dat nog een rede? dat je een sleutel erop kan zetten ofzo?])?
 #8859  door MCMOUS
 
plaatje met vlakke kanten is toch gewoon een opvulplaat?

ik kreeg vandaag een foto van Arjan van gebruikte veren die gedemonteerd zijn waar alles ok lijkt alleen bij één ontbreekt dat plaatje, hoe zouden ze die er goed afgekregen hebben dan vraag ik me af.....
 #8862  door easy rider
 
Ik heb er toen een stuk betonijzer in geschoven en rammen maar. Die platte kanten aan die ring heb ik nooit begrepen, 'T is gewoon een ring die er voor zorgt dat de schokdemper niet van de bus af kan in geval het rubber geroken is.
 #8874  door MCMOUS
 
... na een middagje stoken en rammen de poten eraf gekregen.

Zit te denken om standaard veren te kopen, bij Schmiedmann EUR 65 / st en dan de bussen zelf over te persen, ik heb Schmiedmann gemaild of ze de leverancier kunnen vragen of de bussen ook los verkocht kunnen worden, ben benieuwd...

Kent iemand nog goede leveranciers die mogelijk de moeite willen doen om de bussen los verkrijgbaar te krijgen?

Tevens ben ik wel benieuwd als straks alles weer op zijn plek zit of het niveauregeling systeem zich vanzelf vult met de olie vanuit de servopomp en het een kwestie is van ontluchten? Indien ontluchten moet dit dan bij de aansluiting op de veerpoten, merkte vandaag dat ik deze aansluiting na meerder malen WD40 nog niet goed loskrijg en ben daar maar even mee gestopt....