E34Forum.nl

 #9002  door Alex Kroeze
 
Dit probleem kennen we allemaal wel denk ik.De deuren zijn aan de onderkant roestig en als je maar lang genoeg wacht dan zit het dus op het zichtbare deel.

Ik heb al meerdere keren geprobeerd dat te herstellen dus alle roest er af grondverf er op en weer afwerken met lak en blanke lak maar het komt iedere keer weer terug.Iemand een idee qua materialen of werkwijze dat ze nu eens roestvrij blijven?

Alex
 #9005  door danny-ex-touringE34
 
Ik heb het met de onderrand van de achterklep(Touring). Je blijft ermee bezig. Wat ik als 'anti-roest' erop smeer is: Valma rust remover.
Tot nu toe met de deuren geen toestanden.
Als je over een 180 ltr/per uur compressor kan beschikken, zou je met een handzandstraal pistool of een soda handstraler kunnen proberen de roest eruit te stralen. Heb dat bij m'n E30 toendertijd kunnen doen en dat heeft goed gewerkt voor langere tijd.
Mijn eigen compressor is te licht, heb me daarom b.v. nog geen sodastraler aangeschaft. Kost ± € 80. Groeten, Danny
 #9006  door easy rider
 
Fosforzuur, dat moet je zien te krijgen. Dat zet de roest om in een knetterharde laag die nooit meer roest. Natuurlijk wel eerst de losse roest verwijderen en dan het spul er met een kwastje op smeren. Vervolgens plamuren en spuiten en je bent voor jaren klaar.
 #9010  door Alex Kroeze
 
Dat fosforzuur wat je zegt dat zal wel niet zomaar verkrijgbaar zijn?Is er geen product waar het in verwerkt zit?

Zou dit iets zijn?

http://www.rustyco.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Alex
 #9012  door easy rider
 
Ff googelen hè ;)

http://www.werkenmetmerken.nl/nl/fosforzuur_75_/p/8386" onclick="window.open(this.href);return false;

In alle antiroest middelen zit fosforzuur maar in hele lage concentraties. Beter dus om het puur of lichtelijk verdund te gebruiken.
 #9464  door Alex Kroeze
 
Ik heb nu eerst eens die gel van Rustico gebruikt.Ik kan niet echt zeggen dat dit een wondermiddel is.Daarna eens LG geprobeerd.Is goedkoper en gewoon in een bouwmarkt te krijgen.Dit werkt wel wat beter maar duurt wel lang voordat je resultaat hebt.

Ik ga van de week eens kijken of ik dan een fles fosforzuur kan scoren ergens.Ik heb nog maar genoeg roestplekken over om op te oefenen :mrgreen:

Vandaag de bumpersteun rechtsachter vervangen.Niet een plekje waar je vaak kijkt en dan roest het je dus weg zonder dat je het in de gaten hebt.......
Bumpersteun.jpg


Ik heb de nieuwe maar direct een beschermend jasje gegeven zodat ik volgend jaar niet weer moet.

Alex
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #16112  door DDT525
 
easy rider schreef:Ff googelen hè ;)

http://www.werkenmetmerken.nl/nl/fosforzuur_75_/p/8386" onclick="window.open(this.href);return false;

In alle antiroest middelen zit fosforzuur maar in hele lage concentraties. Beter dus om het puur of lichtelijk verdund te gebruiken.
Beste Easy rider,

Thanks nog voor de goede tip.
ik gebruik het nu een tijdje en het werkt goed op de bimmer ;)
 #16151  door easy rider
 
DDT525 schreef:...Beste Easy rider, Thanks nog voor de goede tip.
Graag gedaan.