E34Forum.nl

 #9798  door epmans
 
Inleiding:
Het af-fabriek derde remlicht op het achterruit voor Touring gaat dikwijls stuk en verschillende willen deze vervangen. De demontagewagens hebben dit probleem dus meestal ook en dan zie je er veel vraag naar is, maar weinig aanbod.

Oplossing
Nu zag ik op duits forum dat iemand ergens achter gekomen is wat verbazingwekkend is maar wel mooi meegenomen. Het is wél nieuw te krijgen maar dan als onderdeel van de Z3. Dit is nagenoeg gelijk, een paar kleine dingetjes moet je verwijderen (eenvoudige handelingen).
2015-06-18 11.52.11.jpg
Copy/ paste van de info:

Meines Erachtens gibt es tatsächlich keine Unterschiede.
Auch die Ecken sind gleich. Und die Leuchtmittel sind ebenfalls Birnen und keine LEDs.

Wenn ich mich recht erinnere, dann hat die komplette Bremsleuchte zwar verschiedene Teilenummern je nachdem ob für den e34 oder den Z3, aber die drei einzelnen Teile (Leiterplatte mit Birnchen, Streuscheibe und Rückteil) haben sogar die gleichen Teilenummern, egal ob e34 oder Z3.

Ich denke man hat die 3. Bremsleuchte (die ja auch nur in den späten Produktionsjaren vorkam) für den Z3 weiterbenutzt.
Einzige Modifikation sind die zusätzlichen Metallklammern und der Steckanschluss den es im e34 nicht gibt.


Afbeelding

Afbeelding

een nadeel is wel de dealerprijs van circa 180 euro maar voor een achterruit met spoiler en remlicht ligt de 2ehands prijs ook al op 100.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #9800  door Speedy
 
Dank je wel voor de info. Mijn derde remlicht is ook niet meer wat het geweest is. Echter de voorkant (zichbare deel is nog wel heel.)
 #9803  door easy rider
 
Handige tip. Nu nog een strakke spoiler scoren dan. Die van mij begint steeds meer bulten te vertonen :cry: