E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #7520  door Bart Jansema

Dat is een mooie lijst inderdaad!
 #7523  door Theo

Ik heb al eens een 'zomerMaserati' gehad. De meest spectaculaire auto tot nu toe, maar ook met de meeste problemen.

Ondanks de ellende is dit er ook eentje in de categorie die had ik nooit weg moeten doen.
Bijlagen
100_2958.JPG
100_2958.JPG (1.12 MiB) 127 keer bekeken
 #7528  door easy rider

Heb je die weg gedaan? zou nog wel eens geld waard kunnen worden toch?
 #7532  door Theo

Daar ben ik ook bang voor, het was echt een uniek ding en bloedsnel.
Ik heb er 4300 euro voor terug gekregen en was destijds blij met mijn centen. Het zal me niks verbazen als er over een paar jaar een 1 voor staat.

Het was een Maserati 2.24v een doorontwikkeling van een Biturbo.
2.24v staat voor 2-deurs met 24 kleps V6, er bestaat ook een 4.24v een vierdeurs inderdaad.

- 2 liter V6 24 klepper
- 2 turbo's
- 2 intercoolers
- 245 PK

En ik heb spijt...
Bijlagen
100_2959.JPG
100_2959.JPG (1.02 MiB) 111 keer bekeken
 #7534  door martijn76

Zonde man, ook nog een Intergrale gehad soms?
Helaas weet je sommige dingen niet van te voren, had het leven nog een stukje leuker gemaakt. 'Had ik maar die prachtige M3 voor 15000 gulden gekocht..'
 #7535  door easy rider

martijn76 schreef:Zonde man, ook nog een Intergrale gehad soms?...
Ik wel :mrgreen: Een 16V 2.0L 250 PK met orginele O.Z magnesium wielen. Staat gestald.
 #7592  door Theo

Theo schreef:Ik ben een tijdje aan het twijfelen geweest, maar volgens mij ben ik er wel uit.

Wordt vervolgd (denk ik).
En toch....

Ik heb me wat zitten verdiepen in de kosten van een koppakkingwissel en schrik toch wel van de narigheid die je op je hals haalt. Buiten de pakkingset, spruitstuktapeinden en nieuwe kopbouten heb je ook een speciaal stuk gereedschap nodig om de nokkenassen te fixeren en voor het mooie een speciale torx 12 voor de kopbouten. En als je het dan serieus gaat aanpakken, dan zijn nieuwe drijfstanglagers ook geen overbodige luxe denk. 4 à 500 euro totaal is dan geen fantasie-bedrag ben ik bang. Veel geld om een blok met dik 3 ton op de teller alleen maar aan de praat te houden, heel veel geld zelfs.

Na afloop zit ik dan nog steeds met blanke lakproblemen, de alsmaar doorgroeiende roest en de lelijke schade op mijn achterscherm.

Dilemma mensen, mijn verstand zegt dat ik op die manier aan een dood paard ga lopen trekken.
 #7593  door ivo

Met die km-stand zou ik ook een andere distributie erop zetten.
En als je alles bij elkaar optelt gaat het idd hard met de kosten, kun je daarna wel weer 3 ton erop zetten :D
Een overweging die je zelf moet maken, ook gezien de staat van de auto zelf zoals je al aangeeft.
Lastige keuzes....

Als het mijn wagen zou zijn, zou ik het lekker zo laten.
 #7595  door Frank87

Als je op termijn voor een andere auto gaat.. E39, E38, bij dezen:

Ik heb interesse in je autobahn klauwen.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 54