E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #6986  door Bloempie

Ik lees op diverse site's dat een spaghetti spruitstuk niet past in combinatie met een automaatbak. Is dat wat buig en trek werk om het pas te maken of is het slijpen en lassen?

Groet, Roy
 #7441  door Theo

Ik ben een tijdje aan het twijfelen geweest, maar volgens mij ben ik er wel uit.

Eerdaags ga ik met de E34 een weekje naar Zwitserland, daarna gaat hij voor groot onderhoud naar binnen. In de tussentijd zal ik noodgedwongen even een andere auto moeten aanschaffen om de sleuteltijd te overbruggen (hè wat rot).

Wat is het geval?

Ik ben al maanden zoekende naar het juiste stationair toerental voor mijn auto. In de afgelopen 14 jaar heeft hij het 13 en een half super gedaan, maar de laatste tijd is het hommelus. Soms draait hij 5 à 600 toeren stationair en soms tegen de duizend. In de tussenliggende tijd draait hij keurig 800 en denk ik dat hij spontaan genezen is, maar iedere keer mag dat weer niet zo zijn. Hij blijft nukkig tegen me doen.

In de afgelopen maanden is het blokkie lichtjes olie gaat zweten / lekken tussen blok en kop en ben ik er achter gekomen dat het blok niet echt meer verandert qua loop als ik de peilstok uit de buis trek. Mijn vermoeden is dat die olielekkage daarmee te maken heeft, maar ook al is dat niet zo, het moet in ieder geval opgelost worden. Het blok wordt alsmaar vetter en ik ruik het soms in het interieur nu.

Naar aanleiding van het verhaal van Vincent heb ik besloten om het nu ook serieus aan te gaan pakken, op z'n Hollands gezegd gaat zijn kop er dus af. Maar omdat ik een torenhoge garagerekening niet zie zitten, zit er niks anders op om het zelf te gaan avonturen. Een losse koppakkingset is qua kosten wel te overzien en het monteren ervan moet mij ook lukken, al zie ik er wel wat tegen op. Nou ja, we zullen wel zien hoe ver ik kom.

Ik heb nog overwogen om er een andere motor in te gaan bouwen, maar die stap word me te groot. Dan ga je tegen randproblemen aanlopen als een niet meer werkend krijgende airco (mijn systeem draait nog als een tierelier op de oude R12) of in het geval van een moderner blok, de EWS-toestanden. Bovendien loopt mijn M50 nog altijd als een zonnetje, voor alledag is het een ècht lekkere motor en met een beetje aandringen is er nog prima 1 op 9 à 10 mee te rijden.

Wordt vervolgd (denk ik).
 #7442  door Theo

De hamvraag is uiteraard wel: wat voor kros gaan we kopen om het leed te verzachten?
 #7443  door Frank87

Mijn oude 520 waar je toen een stukje mee gereden hebt ;-)

Staat nog steeds te koop bij de huidige eigenaar..
 #7444  door ivo

Een Nissan Primera voor 500 ballen die je daarna voor hetzelfde geldt of met klein beetje winst kunt doorstoten naar de Afrika export, of een Galant zoals je eerder had :D
 #7447  door Bart Jansema

Is goed te doen hoor Theo vooral jou motor scheelt ook nog weer heeft geen vanos toch? Maar zou je het niet even doen voordat je naar Zwitserland gaat?
 #7450  door Theo

Bart Jansema schreef: Maar zou je het niet even....
Neee, daar krijg ik het spaans benauwd van. Je zal net zien dat er sprake is van tegenslag, ik haat stress en tijdsdruk.

Maar ik zit qua vervangingsauto eigenlijk op Marktplaats de hele tijd E38 730i's aan te klikken. Die geven ze weg tegenwoordig.

Bovendien:

- Heb ik nog nooit een zeuven gehad (oké een E23, maar die telt niet)
- Zijn ze verschrikkelijk mooi
- Vincent heeft er ook een
- Kan ik mijn belevenissen hier bij mijn echte vrinden kwijt

Diep in mijn hart zou ik wel weer voor een tijdje een Audi A8 willen hebben, maar dat graf-Audiforum met die azijnpissers houdt me tegen. Serieus waar.
 #7452  door Wessie

Ga dan voor de echte 750 Theo hahaha
 #7453  door Theo

Als je erbij had gezegd: 'je leeft maar één keer', dan had ik gezegd: 'daar heb je wel een punt Wes'.

We zullen zien ;)
 #7454  door epmans

Theo schreef:Als je erbij had gezegd: 'je leeft maar één keer', dan had ik gezegd: 'daar heb je wel een punt Wes'.

We zullen zien ;)
volgens mij stond die beauty van Rob een poosje terug op MP! Vraag hem of Bo652 er nog even naar eventueel.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 54