E34Forum.nl

 #9032  door attetjapnurd
 
Hoi allemaal,

ik hoop dat jullie me kunnen helpen, van het weekend heb ik heel mijn interieur geswapt, van grijs naar zwart nou heb ik hier een tijdje terug de lederen dash delen aangeschaft. nou zit ik dus met het probleem dat mijn handschoenen kastje niet netjes meer afsluit. hoe is dit op te lossen?

Afbeelding
Afbeelding

alvast bedankt allemaal
 #9034  door Alex Kroeze
 
Als je even met je hoofd de voetenruimte in duikt en dan naar boven kijk onder het dashboard dan zie je twee uitstekende stangetjes naar links en rechts dacht ik.Daar zit een mechaniek op waar de klep op vast geklikt zit.Die even verstellen en weer goed vastklikken.

Alex
 #9039  door Jgpeggeman
 
had je hiervoor houtinleg?

zo ja? Dan moet je de slotvanger ook veranderen, omdat het slot van houtinleg lager zit als bij zonder houtinleg
 #9046  door epmans
 
Mijn gedachte is ook wat jgP noemt. En als je die niet hebt... ik heb er natuurlijk wel liggen.
 #9048  door attetjapnurd
 
@alex thx daar zou ik ff naar moeten kijken, maar naar mijn weten valt er eigenlijk niks af te stellen.
@jgp nee ik had hiervoor gewoon plastic zonder hout
 #9051  door JerunK
 
[quote="attetjapnurd"]@alex thx daar zou ik ff naar moeten kijken, maar naar mijn weten valt er eigenlijk niks af te stellen.

Toch wel: dashboardkastje met de clips aan de onderzijde los in de metalen beugels schuiven totdat hij hangt en je het kastje kunt scharnieren, dan in het slot drukken en zo aan de onderzijde en naar believen aan de voorzijde lichtjes verschuiven totdat het deksel overal mooi aansluit, dan met één hand op z'n plek houden en met de andere hand de clips dichtklikken: klaar.
 #9052  door epmans
 
Ja hoor zo werkt dat. Als je die bevestigingspunten zien aan het handshoenvak dan zie je dat je de dingen er in kunt schuiven en je dus afhankelijk daarvan meer naar voren / achteren kunt komen. Maar ik vind dit wel een enorme kier, dit zie ik nimmer zo groot, maar er kan nog een verschil zijn omdat dit leder bekleed is wellicht.
 #9054  door Theo
 
Een kier als dit stel je niet af met de slotjes aan de achterkant. De slotplaat moet inderdaad gewoon anders zijn.

Normaal gesproken hang je hem los in de slotjes aan de achterkant, klik je het kastje dicht en klik je daarna die slotjes aan de achterkant dicht, halve minuut werk en altijd goed. Dit gaat hem niet worden zo.
 #9055  door Alex Kroeze
 
Zou ie niet gewoon klem zitten aan de linkerkant en niet verder omhoog willen?

Alex