Het gaat om een M52B28, ligt in een e30, rijdt geweldig maar wordt mijns inziens te (snel) warm.
Als de motor eenmaal op temperatuur is en rij 80 in z'n 5 dan nog loopt de wijzer over het midden (e30 sensor en 88gr thermostaat) tot bijna 3/4.
Bij stationair/stapvoets/filerijden springt de fan bij en koelt ie wel terug. Hierna gaat de temperatuur weer redelijk rap omhoog.
De radiateur is nieuw(grote airco uitvoering), pomp, thermostaat, riem, koelvloeistof, radiateurdop zijn allemaal nieuw. 10-tal keren ontlucht met de kachelkraan op heet en vol bij, ook nog de voorkant een halve meter van de grond.. Geen sludge in de olie, geen olie in de koelvloeistof.
Beide lambda's zijn nieuw, anders zou ie nog te arm kunnen lopen.
Lijkt me niet dat dit normaal is bij een m52, maar weet ook effe niet meer wat het probeem kan zijn.
Oh ja, ik heb de gasklephuis verwarming afgedopt, lijkt me niet dat dit de hele circulatie om zeep helpt maar die kan ik nog verbinden.
Als de motor eenmaal op temperatuur is en rij 80 in z'n 5 dan nog loopt de wijzer over het midden (e30 sensor en 88gr thermostaat) tot bijna 3/4.
Bij stationair/stapvoets/filerijden springt de fan bij en koelt ie wel terug. Hierna gaat de temperatuur weer redelijk rap omhoog.
De radiateur is nieuw(grote airco uitvoering), pomp, thermostaat, riem, koelvloeistof, radiateurdop zijn allemaal nieuw. 10-tal keren ontlucht met de kachelkraan op heet en vol bij, ook nog de voorkant een halve meter van de grond.. Geen sludge in de olie, geen olie in de koelvloeistof.
Beide lambda's zijn nieuw, anders zou ie nog te arm kunnen lopen.
Lijkt me niet dat dit normaal is bij een m52, maar weet ook effe niet meer wat het probeem kan zijn.
Oh ja, ik heb de gasklephuis verwarming afgedopt, lijkt me niet dat dit de hele circulatie om zeep helpt maar die kan ik nog verbinden.
e30 335i, 318Ti, E420T