E34Forum.nl

 #9327  door Coach
 
In mijn nieuwe 520i zit een heel irritante startonderbreker. Je moet een vier cijferige code intoetsen, voordat je kunt starten. Dat lijkt simpeler dan het is, want hij geeft af en toe gewoon de auto niet vrij. Drie pogingen en dan doet ie minimaal 10 minuten helemaal niks meer. Je moet geen haast hebben, want als ie kuren heeft ben je gewoon 5 minuten bezig om te starten. Kortom; ik wil 'm er uit hebben. Nou weet ik dat dat een riskante operatie is, maar het moet toch mogelijk zijn om dit ding er tussenuit te krijgen. Iemand tips?
 #9329  door Speedy
 
Moet je de code op een apart kastje invoeren?
 #9330  door Theo
 
Ik heb in het verleden een paar startonderbrekers verwijderd en het was meestal geen hogere wiskunde.

Kwestie van de draden volgen vanaf het kastje. Je zal zien dat er ergens gewoon draden zijn doorgeknipt en iets tussen is gefrut. Rommel er tussenuit en weer aan elkaar knopen en alles werkt normaal gesproken weer als vanouds.
 #9338  door Coach
 
Speedy schreef:Moet je de code op een apart kastje invoeren?
Ja, dat klopt. Er ligt een numeriek toetsenbordje waar je de code invoert.
Theo schreef:Ik heb in het verleden een paar startonderbrekers verwijderd en het was meestal geen hogere wiskunde.

Kwestie van de draden volgen vanaf het kastje. Je zal zien dat er ergens gewoon draden zijn doorgeknipt en iets tussen is gefrut. Rommel er tussenuit en weer aan elkaar knopen en alles werkt normaal gesproken weer als vanouds.
Dat klinkt bijna te mooi/simpel om waar te zijn. De monteur hier wil er niet aan beginnen, vanwege het niet ondenkbeeldige risico dat het gelijk game-over is. Maar ik vermoed dat niemand de garantie durft te geven dat het er probleem uit gaat. Iemand hier die de uitdaging aan durft?
 #9340  door Theo
 
Probeer voor de gein de draden eens te volgen die vanaf dat suffe codekastje lopen, wellicht zie je het in één oogopslag.

Zoals gezegd lijkt het allemaal altijd heel spannend, maar uiteindelijk is het gewoon een kastje wat iets onderbreekt. Wellicht zit er gewoon een plusje en een minnetje op en twee draden die iets onderbreken.
 #9394  door Coach
 
Nou, hij werkt toch iets complexer, volgens mij. Je krijgt 'm in ieder geval niet van 't slot als er een deur open staat. En na 3 foute pogingen, mag je een minuut of tien wachten voor je een nieuwe poging mag wagen. De verlichting van het toetsenbordje gaat ook aan als de auto van het slot af gaat.
 #9400  door Theo
 
Dan ben ik bang dat je inderdaad een 'Rocket-science' onderbreker hebt, als de toetsen het nog slechter gaan doen is je auto ten dode opgeschreven.

Draden al gevolgd?
 #9402  door ivo
 
Vincent is goed met startonderbrekers en alarmsystemen, vraag hem eens :mrgreen:

Nee maar ff serieus. Je moet inderdaad de draden volgen. Ik zag ook dat je gewoon zo'n Texalarm kastje onder de achterbank hebt toch? Hoe is de koppeling van dat systeem met die pincode dingen? Heb je nog een aparte handzender?
Brrrr..... die pincode kastjes doen me altijd denken aan die franse wagens van een jaar of 15-20 geleden. Drama als die weer eens weigerde...
 #9421  door Coach
 
Ik heb geen aparte handzender. Hoe het allemaal gekoppeld zit, weet ik niet. Zal de draden wel eens gaan volgen en zien waar die uitkomen.