E34Forum.nl

 #9368  door Alex Kroeze
 
Zoals jullie weten was ik op zoek naar een stuurhuis voor de 540iA.Nu heb ik er eentje gevonden maar dat is een servo stuurhuis dus zou met langzaam rijden wat lichter moeten sturen en bij hogere snelheden zwaarder.

Nu is het zo dat ik dit type stuurhuis niet heb dus moet er weer wat aangepast worden om het werkend te krijgen.Kunnen jullie zeggen of een 540IA uit 1992 voorbereid is op deze optie?Ik heb al eens aan de rechterkant van de motorruimte wezen zoeken maar zie dus zo geen kabel met een stekkerbeugel hangen of die zit weer goed verstopt?Wat komt er nog meer bij kijken?

Wat fotos of andere documentatie zijn welkom.

Alex
 #9372  door epmans
 
Zoals je weet heb ik nu een slachtwagen met v8 en servo. Als ik weet waarnaar ik moet kijken wil ik dat uiteraard doen!
Heb je geen whatsapp? Dan kunnen we contact hebben zodra ik in de motorruimte sta hang.
 #9376  door Alex Kroeze
 
Ik heb je al een whatsapp gestuurd ;)

Ik moet weten waar die kabel naar het stuurhuis vandaan komt.Die kabel moet ik dan ook nog hebben uiteraard als ie niet voorbereid is.Dus een paar fotos hoe het zit zou mooi zijn.

Alex
 #9380  door Speedy
 
Bij de speaker linksvoor zouden dan twee ronde gele stekkers moeten zitten meen ik.
 #9389  door Alex Kroeze
 
Daar zal ik binnenkort eens naar kijken maar eerste vereiste is dat die kabel in de motorruimte er is of dat we die ergens kunnen krijgen.Ik had ook al even op ETK gekeken wat die zou kosten maar ik heb even geen idee onder welke rubriek ik die kabel moet zoeken :oops:

Als iemand weet waar die te vinden is in ETK en de kosten vallen mee dan bestel ik die kabel domweg nieuw.

Alex
 #9392  door epmans
 
Zomaar een gedachte: als het stuurapparaat bij de speaker zit, zal de kabelboom daar dan ook niet rechtstreeks heen gaan? Ook nog de zekeringskast redelijk dichtbij tenslotte.
 #9403  door Alex Kroeze
 
Eric

Die gedachte is niet zo raar maar ik denk dat je ergens in de motorruimte iets moet verbinden vanaf het stuurhuis en dat de kabels achter de speaker dan aangesloten op de unit en de zekering en eventueel nog een relais dan de zaak activeren.

Als je toch eens kan kijken zonder de hele auto uit elkaar te hoeven slopen zou dat wel mooi zijn ;)

Als er nog iemand weet in welke rubriek van de ETK die kabel te vinden is dan graag.

Alex
 #9409  door ivo
 
Die servotronic kabelboom zit verweven in je hoofdkabelboom, losse kabel ga je niet vinden.
Het relais staat los ingetekend in hoofdgroep 33 stuurinrichting. Als je die tegenstekker in je voetenruimte links hebt (achter speaker) dan ligt de rest er ook.
Hoeft niet een gele stekker te zijn bedenk ik me net, ergens rond 1993 is er een relais geplaatst ipv die (gele) module waar die ronde stekkers in passen.
Als het goed is zit er een relais op het stuurhuis waar de tegenstekker in gaat. Die zit vaak weggebonden onder/bij je schutbord. Beste om die vanaf onderen te zoeken.
 #9411  door Theo
 
En om Alex nog even lekker te maken:

Ik had op mijn Audi A8 servotronic. Ik weet niet of het op een E34 net zo lekker rijdt, maar het was echt heerlijk. Bij het inparkeren kon je het stuur draaien tussen duim en wijsvinger, zo gauw je reed werd het onmerkbaar zwaarder en had je een zuiver stuurgevoel tijdens het rijden. Mooi spul.
 #9414  door Alex Kroeze
 
Dank je voor de reacties.

Maarre die kabel gaat er zeker weten zitten ergens?Niet dat ik de enigste ben waar deze kabel achterwege gelaten is?

Ik heb op E34.DE ook gezocht en voor 1993 moeten het dus twee gele stekkers zijn.Daarna is het een relais achtig iets.Die van mij is van 1992.

Alex
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7