E34Forum.nl

 #9531  door Alex Kroeze
 
Patricio.

Je zou denken dat het een optie is en dat er dan een EBA van moet bestaan maar aan de andere kant omdat de servo kabelboom origineel in de hoofdkabelboom van de auto zit kan het ook zijn dat dit beschouwd wordt als iets wat besteld werd vanaf de fabriek en niet achteraf door een dealer ingebouwd........

Alex
 #9571  door epmans
 
alex ik heb even uitgebreider gekeken en vul ik aan met foto en een filmpje. Daarmee kan jij (behalve in motorruimte) beter zien of jouw wagen is voorbekabeld want ik kan mij voorstellen dat je het niet hebt gezien omdat het nogal verstopt zit.
2015-08-18 16.04.28.jpg
Ik heb de motorkapontgrendelhendel weer even met een schroefje opgehangen. Daarnaast zie je een goudkleurige schroef en iets verderop zit er nog één alleen zie je die op de foto nagenoeg niet omdat die zwarte kabelboom er voor hangt. Als je die losdraait komt er een houder naar beneden vallen. Die schroefjes hoef je er niet uit te halen maar alleen los en dan hoef je de houder/ schroefjes alleen uit de gaatjes in het carrosseriedeel te halen.
2015-08-18 16.05.37.jpg
Dan zie je hier dat het relais er hangt, foto van de voor- en achterkant.
2015-08-18 16.04.28.jpg
2015-08-18 16.04.28.jpg
In de motorruimte loopt een kabelboom vanaf het wielhuis naar beneden en splits zich dan in 3. 1 voor abs, 2 voor rem slijtage indicatie, 3 servo.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #9578  door Alex Kroeze
 
Hallo Erik.

Bedankt voor de fotos :D

Van welk bouwjaar was deze auto?

Ik heb inderdaad niet naar boven gekeken.Maar ik weet al zeker dat in de motorruimte die kabel niet loopt.Ik zal nog eens gaan kijken hoe dat er bij mij uitziet.

Alex
 #9579  door epmans
 
productiedatum 17 maart 1994.
 #9580  door Alex Kroeze
 
Erik.

Dan is dit systeem anders.Maar ik ga evengoed even achter de LS bekleding kijken wat er dan wel hangt.

Alex
 #9587  door Speedy
 
Deze foto komt van een e34 van 1992. ze zitten boven de grote langwerpige gele steker.


Afbeelding
 #9671  door Alex Kroeze
 
Het stuurhuis is binnen.Ik kan geen BMW nummer op het hele ding vinden maar het is er eentje met een rond huis dus ik ga er vanuit dat het goed is.Deze komt uit een 540 uit 03-94 en hij heeft er ook dat relais bij gedaan wat op de foto van Erik rechts in die beugel zit.

Ik heb de verkoper eens gevraagd of ie de rest ook nog heeft.Als die van mij dus domweg niet voor bekabeld is zou het toch wel mooi zijn als ie dat nog kan opsturen.Morgen ga ik eens kijken of ik die beugel ook heb.Als die er ook niet zit dan komt er nog een uitdaging bij?Want dat relais zal toch wel ergens moeten komen?

Alex
 #9691  door Alex Kroeze
 
En die beugel zit er ook niet.......Ik vraag me ondertussen wel af wat nu beter is.Proberen dan het systeem van 1992 te dupliceren of het uit 1994.Kan ik de kabelboom en module van de verkoper overnemen dan zit ik vast aan het systeem uit 1994 waar dus duidelijk dit relais bij moet en daar moet dan weer de houder bij en zo gaat het nog wel even door.........

Als er nu nog iemand hier delen heeft liggen die hiervoor nodig zijn dan hoor ik het graag.

Alex
 #9692  door Bart Jansema
 
Werkt het huis niet als een nirmaal huis als je hem niet aansluit? Meen mij iemand te herinneren die het stuk had en er gewoon mee kon rijden!
 #9693  door Alex Kroeze
 
Bart.

Dat klopt wel.Maar het is natuurlijk wel mooi als die mogelijkheid er is dat het dan ook werkt.Op het eind zal het ook wel lukken denk ik.

Ik had vanmorgen nog even bij de cruise control kabelboom gekeken.Daar zit een zwart-witte draad die kleuren lopen in de lengte van de draad en niet om en om.Als dat nu de goede is van het snelheidssignaal zou daar misschien van afgetapt kunnen worden?

Alex
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7