Hallo,
Vandaag de 5 weer eens uitgelezen. Dit naar aanleiding van de spanningsregelaar welke aan zijn einde was. Ik heb eerst een tank leeg gereden voor ik hem weer uitlas.
De hoop was dat er een aantal storingen weg zouden zijn. Echter is dit niet het geval. We kunnen dus stellen dat er een aantal harde storingen in zit.
Bovenstaande storing komt voor bij alle cilinders. Schoonmaken van de nokken as en de krukas sensor zou een oplossing kunnen zijn. Echter is er nog een tweetal andere storingen aanwezig en ik vraag me af in hoeverre deze met elkaar te maken kunnen hebben.
Bovenstaande storing heeft de zelfde aantal keren dat het is voorgekomen als de eerste storing.
Ook deze storing is aanwezig deze ook 10 maal vast gesteld.
Bovenstaande foto geeft Dis als oplossings mogelijkheid aan.
Is er bij iemand bekend welke ze bedoelen? Mijn eerste ingave is de massa kabel tussen de regeleenheid (dme) en de massa zijde van de motor. Of moet ik in de ETM er bij pakken en van elke cilinder de massa gaan meten?
Vandaag de 5 weer eens uitgelezen. Dit naar aanleiding van de spanningsregelaar welke aan zijn einde was. Ik heb eerst een tank leeg gereden voor ik hem weer uitlas.
De hoop was dat er een aantal storingen weg zouden zijn. Echter is dit niet het geval. We kunnen dus stellen dat er een aantal harde storingen in zit.
Bovenstaande storing komt voor bij alle cilinders. Schoonmaken van de nokken as en de krukas sensor zou een oplossing kunnen zijn. Echter is er nog een tweetal andere storingen aanwezig en ik vraag me af in hoeverre deze met elkaar te maken kunnen hebben.
Bovenstaande storing heeft de zelfde aantal keren dat het is voorgekomen als de eerste storing.
Ook deze storing is aanwezig deze ook 10 maal vast gesteld.
Bovenstaande foto geeft Dis als oplossings mogelijkheid aan.
Is er bij iemand bekend welke ze bedoelen? Mijn eerste ingave is de massa kabel tussen de regeleenheid (dme) en de massa zijde van de motor. Of moet ik in de ETM er bij pakken en van elke cilinder de massa gaan meten?
De 540i staat geschorst. rij nu een 728ia met bijna 530.000 km er op. De 540 gaat worden aangepakt. Zodra het feest gaat beginnen volgt er een verslag.