De reden dat hij maximaal 10x aangeeft komt waarschijnlijk doordat hij dan wel eens zeker weet dat de fout erin zit, is immers al 10x waargenomen.
In ieder geval universele uitleesapparatuur werkt in cyclussen van 10.
Hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor een foutcode die erin komt.
Een keer de fout waarnemen binnen starten en afzetten betekent een pending (wachtkamer) foutcode.
Als de fout nogmaals voorkomt binnen 10x starten en afzetten, dan vormt het een opgeslagen foutcode.
Mocht de fout zich voordoen in elke 10x dat de auto wordt gestart en afgezet, dan wordt dit gezien als een permanente foutcode.
Goed, even wat meer on topic dan:
Uiteraard zijn sommige storingen vrij lastig op te sporen.
Ik zou in ieder geval de krukaspositiesensor en nokkenaspositiesensor even met rust laten.
Meestal zitten deze er al zo lang in dat je ze eerder beschadigd dan repareert bij het loshalen en/of schoonmaken.
Beginnen bij de bobines is uiteraard het makkelijkste en daarmee sluit je alvast iets uit eventueel.
Waar veel mensen ook niet van op de hoogte zijn, is dat de lambdasonde en lmm vervangingsartikelen zijn (slijtagedelen).
Deze dienen beide eigenlijk elke 160.000km vervangen te worden.
Ik heb dit reeds eerder vermeld op dit forum en werd toen geloof ik nog net niet voor gek verklaard.
Feit is dat 75% van de verbruiksproblemen bij de lmm/lambdasonde vandaan komt, zeker bij BMW's.
Dit hoef je zeker niet altijd te merken aan het gedrag van de motor!
Een niet goed functionerende lmm is nog altijd iets anders dan een kapotte lmm.