E34Forum.nl

 #10375  door Alex Kroeze
 
Heren.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik op een originele professional radio het zo ingesteld krijg dat de luidsterkte automatisch omhoog gaat als je harder gaat rijden?Dit schijnt te moeten kunnen alleen staat het dus niet in het boekje van de radio.

Iemand een idee?

Alex
 #10384  door Speedy
 
Je bedoeld het volume?
 #10386  door Cees
 
kun je dat wel instellen
ik bedoel gaat dit tenzij aangesloten niet vanzelf
 #10391  door Speedy
 
Mijn ervaring in de 540 is dat het bij bepaalde snelheid gebeurd dat het volume omhoog gaat. Echter weet ik niet meer bij welke snelheid dit was. Er gaat in elk geval wel een snelheids signaal naar de radio. Dit is de wit/zwarte draad.
 #10392  door Alex Kroeze
 
Luidsterkte is volume.......

Er zal iets ingesteld moeten worden want bij mij werkt het niet.In het boekje staat ook niks wat wel raar is.De kabelboom is voor de professional radio er toendertijd apart ingezet en is dus wel voorzien van het snelheidsignaal.Maar je moet die "optie" dus kunnen activeren en uit zetten.

Alex
 #10393  door Speedy
 
Hmm dat weet ik ook zo niet. Aangezien in mijn 540 een buseniss radio zit. Zal eens in etm kijken.
 #10397  door Coach
 
Dat kan in ieder geval bij de CD43 wel; via de knop met het muziek-tekentje. "Speedvolume" heet het volgens mij. In de bekabeling zit - blijkbaar - ook een signaal die je snelheid meet. Hoe hoger de waarde (maximum is 6 volgens mij) hoe directer hij reageert.
Afbeelding
 #10399  door Alex Kroeze
 
Dat knopje zit er bij mij helaas niet op:
Professional RDS.jpg
Ook zal dit stukje antiek een keer gerepareerd moeten worden want in het grote scherm is links niks meer te zien.Iemand daar een idee voor?Het cassetedeck is overleden vast door weinig gebruik in het verleden.Ergens zou het wel mooi zijn als je aan die kabelaansluiting van het casettedeck inwendig iets kon maken dat er een Ipod of zoiets aan kan.

Er zit nog een cd speler achterin die de minste oneffenheid in de weg goed weet aan te geven door dan direct te stoppen met spelen.Een paar seconden later gaat ie wel vrolijk verder.

Maarrrrr het is een originele BMW radio dus diegene die denken van gooi dat ding in de vuilnis en koop een nieuwe dat gaat niet gebeuren :D

Alex
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #10400  door Alex Kroeze
 
Ik ben nu aan het zoeken op E34.DE en daar kan ik er dit over vinden.

http://forum.e34.de/attachment.php?attachmentid=127449" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.brunsnet.de/BMW/Professional/index.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

http://wp1016621.server-he.de/fotost/f01421/f01421.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar eens goed doorlezen en uitproberen.

Alex
 #10404  door Coach
 
Alex Kroeze schreef:Ergens zou het wel mooi zijn als je aan die kabelaansluiting van het casettedeck inwendig iets kon maken dat er een Ipod of zoiets aan kan.

Maarrrrr het is een originele BMW radio dus diegene die denken van gooi dat ding in de vuilnis en koop een nieuwe dat gaat niet gebeuren :D

Alex
Dension Gateway 100/300 wordt vaak gebruikt. De iPod komt dan op de c wisselaar aansluiting. Ik heb dat ook vaak gehad in mijn E36's en E39's. Nu gebruik ik meestal een Parrot MKi9200. Daarmee kun je de muziek van je telefoon streamen. Is overigens wel storingsgevoelig.