E34Forum.nl

 #10868  door lovebeamer
 
De dunne laag stof op de hoedenplank (met zonnerollo uitgevoerd) laat gedeeltelijk los, iemand ervaring mee. Hoe bouw ik het hele ding het makkelijkst uit?
 #10872  door epmans
 
lovebeamer schreef:De dunne laag stof op de hoedenplank (met zonnerollo uitgevoerd) laat gedeeltelijk los, iemand ervaring mee. Hoe bouw ik het hele ding het makkelijkst uit?
dat is geen hogere wiskunde hoor. Beginnen met de achterbank. Sedan? -->
Zitting omhoog trekken aan de voetenkant, dan komt het los uit twee klemmen en kun je uit de auto verwijderen.
Dan de rugleuning. Er zitten diverse moertjes (dop of ring 10) die je los draait. Je kunt er bij omdat de zitting weg is en vindt ze geheel links, geheel rechts en in de opening armsteun. Even met de middengordel rommelen om die door een gat te krijgen. De rugleuning kan uit de auto.
Je kunt nu bij de hoedenplank. Er zijn dopjes zichtbaar geworden omdat de rugleuning weg is. Dan zowel links als rechts weer met dop 10 wat moertjes losdraaien en je bent klaar om de hoedenplank naar je toe te trekken. Deze zit met klemmen vast onder de achterruit.

Ik denk dat ik niet vergeten ben.
 #10876  door Theo
 
Wellicht eerst nog de hoofdsteunen verwijderen voor je aan de leuning van de achterbank kan beginnen (indien aanwezig)
 #10879  door lovebeamer
 
Bedankt voor de demontagetips, wordt morgen de eerste klus, de achterbank had ik er vandaag al even uit, op zoek naar de accu ... gevonden via internet en toen meteen maar even gecontroleerd. Er zit een VARTA 52Ah S4 accu in, is dat de originele capaciteit voor een 520i, had een grotere capaciteit accu verwacht voor een 6 cilinder.
 #10880  door epmans
 
dat kan best kloppen hoor, waarschijnlijk heb je dan ook niet heel erg veel elektrische accessoires.
 #10884  door lovebeamer
 
klopt, ruitbediening handmatig met de slingers, maar dan wel weer een elektrisch schuif-kanteldak wat fantastisch mooi werkt (incl. verlichte knoppen, schijnt nogal eens defect te zijn), op de km stand pixels welke niet allemaal goed leesbaar zijn na, heb ik verder nog helemaal geen elektrische problemen of verlichtingsproblemen interieur o.i.d.