E34Forum.nl

 #11003  door danny-ex-touringE34
 
Hoi allen,
Mijn binnenverlichting werkt niet meer op de deurcontacten(5x), alleen nog handmatig. Is een beetje onhandig nu het steeds vroeger donker wordt. Ook de verlichting in de zonnekleppen doen niks meer.
Iemand een idee waar ik de storing (relais misschien?) kan vinden? de zekering nr 21 is heel. Onder de achterbank ook geen kapotte zekering kunnen vinden. Wie kan me op weg helpen? Groeten, Danny
 #11004  door Speedy
 
Het zou zo maar kunnen zijn dat je een massa probleem hebt. Denk dat je er niet aan ontkomt dat je moet gaan meten.
Je zal in de bieb hier de etm er bij moeten pakken om te kijken waar het massa punt van deze kring zit.
 #11026  door danny-ex-touringE34
 
Zou het qua massa ook aan de bekabeling vd achterklep kunnen liggen? Heb daar de laatste tijd wat meerdere breuken, blijkbaar. Ontgrendeling alleen nog met de sleutel(ruitontgrendeling doet soms wel soms niet), ruitenwisser doet het nog steeds, maar de ruststand is steeds een andere.
Groeten, Danny
 #11027  door Bart Jansema
 
Ik heb dit ook gehad en bij mij lag het aan de schakelaar in de lamp zelf deuren open doen en dan schakelaar in de stand drukken van branden bij deuren openen bij mij ging de schakelaar niet vergenoeg en als ik hem aanduwde terwijl deuren open stonden ging de zooi branden. andere lampunit in hemeltje geplaatst met goede schakelaar en probleem was opgelost!
 #11039  door Speedy
 
Danny,

Wat gebeurd er wanneer de deuren afgesloten zijn en je de bestuurdersdeur handgreep omhoog trekt?
En is zekering 32 onder de achterbank nog heel?
 #11044  door Alex Kroeze
 
Klemt er geen schakelaar in één van de deurstijlen?Ik spuit er om de zoveel tijd maar eens WD40 in.Ik heb al rare storingen gehad door die dingen.

Alex
 #11081  door danny-ex-touringE34
 
Heb de suggesties van Speedy gevolgd: deurgreep= geen reactie(had verwacht dat de knopverlichting van de raanbediening, middenconsole, zouden oplichten of i.d. Toen m'n alarm CV het nog deed, ging het alarm af.)
Wat voor reactie had er moeten zijn?

Zekering 32 onder de achterbank is heel, geen andere zekering gezien die kapot was.

Speedy, vraagje: in je post bij " foto's" had je over een "" module ontvangen van Epmans "". Had met de achterklep te maken. Om welke module ging dat? Kan dat met mijn probleempje wat te maken hebben? Groeten, Danny
 #11084  door Speedy
 
Deze module zou los moeten staand van dit geheel. Zekering 32 geeft spanning aan een relais. Ik zou dan even verder moeten kijken. Als je de handgreep bij de bestuurders deur omhoog trekt moet de binnen verlichting gaan branden. Ook al staat je auto op slot. Als bij alle 4 de deuren niets gebeurd en verder de verlichting wel normaal aan te zetten is dan heb je ergens een draad breuk.

Ps werkt de makeup verlichting ook niet wanneer de stadslichten branden? Dit is volgens mij namelijk een voorwaarde.
 #11085  door danny-ex-touringE34
 
Speedy, bedankt voor je tip; het klopt: de 'make-up' lampjes gingen branden bij stadslicht. Weer wat geleerd!!! Wat ken je auto soms slecht.

Een draadbreuk, waar zou ik 't beste kunnen beginnen met controleren? Heb het idee dat het niets met de deuren te maken heeft, want over alle 5 deuren werkt het systeem niet meer. Groeten, Danny