E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #12873  door easy rider
 
Leuk om te zien hoe zo een Audi in elkaar steekt.
 #13005  door Theo
 
En weg ermee 8-)

(met de sloper / donor natuurlijk hè)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #13010  door ivo
 
Dat alu willen ze zeker wel graag hebben van je of niet? Ben je er weer mooi vanaf zo :D
 #13011  door Theo
 
Ik was eigenlijk van plan om de koets als 'schoon' aluminium aan te leveren, maar dat is niet te doen. Er blijven zoveel kunststof panelen aan zitten dat je dat idee moet laten varen, bovendien zitten de voor- en achterruit gelijmd en daar heb ik niet het juiste gereedschap voor.

Ik heb dus gekozen voor het gemak en heb hem maar de deur uit gedaan, wegwezen ermee. Wat ik ervoor krijg hoor ik nog, zal geen vetpot zijn.

Eerdaags de verzamelde spullen op mijn eigen A8 monteren, daar was het om te doen.
 #14892  door Theo
 
Gisteren weer even aan het sleutelen geweest, de rubberen uitgeharde klepdekselpakkingen begonnen te zweten, net als bij een E34 8-)

Leuk om eens in het binnenste van een Audi V8 te bekijken en hoe de 5-kleppenzooi per cilinder nou in elkaar zit, de inlaatkant heeft per cilinder twee smalle nokken die samen een trio kleppen bedienen, de uitlaatkant heeft er maar één. De bougiegaten hebben à la BMW ook hun eigen pakkingen, of eigenlijk zijn het een soort keerringen, want er zit een staaldraad in verwerkt. Luxe dingen die je per bougiegat in de kleppendeksel moet tikken.

Alles bij elkaar toch een uurtje of drie aan het klooien geweest met als klap op de vuurpijl een blok wat nog maar op 7 cilinders liep, paniek in de tent dus! Mijn APK-garage had echter een mannetje vrij die de boel even wilde uitlezen, cilinder vier deed niet mee. Klopte precies, want ik had de stekker van de injector er niet helemaal goed opgeklikt. Zonder uitlezen zoek je je dan een ongeluk bij een V8, je verdenkt dan meteen 8 bougies, 8 bobine's en 8 injectoren, zoek het maar uit.

Toch een leuke klus, weer eens wat anders hè 8-)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Theo op 23 apr 2016, 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.
 #14893  door Theo
 
Alles nog lekker fris van binnen, alleen de deksel had wat aanslag aan de binnenkant.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #14918  door Wessie
 
Leuk om te zien Theo
En altijd handig de dorpse contacten ;)
 #14925  door ivo
 
Theo schreef:Klopte precies, want ik had de stekker van de injector er niet helemaal goed opgeklikt.
:D je zult overigens niet de eerste zijn, heb ik ook eens gehad en maar afvragen waarom die zo verrot liep....
 #15570  door Theo
 
Ik heb vandaag de Audi maar eens uit laten lijnen en er natuurlijk met mijn poffertjesbek bovenop gestaan je vindt het toch niet erg dat ik even meekijk? :mrgreen:

Mijn vorige A8 met 465.000 op de teller spoorde als een trein bij hoge snelheden, twee vingers aan het stuur bij 180 dus. Deze had dat niet, je zat eigenlijk de hele tijd een beetje te corrigeren en op hogere snelheden een beetje te mikken waar je naartoe ging (overdreven dan hè).

Bij het uitlijnen kwam aan het licht dat de achterwielen ruim een graad uitspoor hadden in plaats van een paar tienden toespoor, altijd lekker als er wat gevonden wordt. De voorwielen stonden wel perfect. Half uurtje meten en drie minuten sleutelen en de zaak staat weer zoals het hoort.

Zojuist een stukkie gereden en het verschil is goed te merken, heel erg goed zelfs. Ik kan nu voor het eerst het stuur loslaten terwijl de auto rechtdoor gaat, heerlijk relaxed dus. Eerdaags maar eens de Oosterburen bezoeken.

Ben er weer blij mee, die 8 tientjes zijn weer goed besteed 8-)
 #15572  door Ruck
 
Goed werk Theo! Dit zou verplicht moeten zijn (om de 5 jaar ofzo) ik denk dat hier stiekem veel mensen last van hebben :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 22