E34Forum.nl

Andere Merken of types
 #11746  door Theo
 
Waar de motor trouwens echt indruk maakt is de trekkracht bij extreem lage toeren. Ik rij op binnendoorweggetjes opvallend vaak met 1200 / 1300 toeren en dat trekt hij serieus goed, bakken vol koppel dus, heerlijk.

Ook een opvallende verademing: de automaatbak doet niet aan die BMW-onzin dat hij met koude motor niet meteen doorschakelt. Gewoon starten, wegrijden en in drie zitten aan het eind van de straat. Top.


Grappig detail:

Mijn A8 en Sigma verhalen zit ik te vertellen op een BMW E34 forum, prachtig dat dat kan 8-)

Afbeelding
 #11750  door Bart Jansema
 
Volgens mij is de e34 ook de laatste model waarbij die bakken in hoge toeren blijven bij koude motor. Ik heb dat iig niet!
 #11751  door Bo652
 
Nee hoor de E38 heeft dat in ieder geval ook nog.
 #11755  door Theo
 
Mijn 97-er E39 535i had het ook, ik heb nog geen BMW gehad waarbij ik met steenkoude motor en bak niet zat te wachten tot hij schakelde.

Opwarmen van de katalysator zegt men dan, alsof dat interessant is...
 #11756  door Bart Jansema
 
Theo schreef:Mijn 97-er E39 535i had het ook, ik heb nog geen BMW gehad waarbij ik met steenkoude motor en bak niet zat te wachten tot hij schakelde.

Opwarmen van de katalysator zegt men dan, alsof dat interessant is...
Komt misschien wel omdat ik een diesel heb dat dat anders geprogrammeerd is ik tuf smorgens lekker de straat uit met 1200 rpm :mrgreen:
 #11760  door easy rider
 
Theo schreef:Grappig detail: Mijn A8 en Sigma verhalen zit ik te vertellen op een BMW E34 forum, prachtig dat dat kan 8-)...
Ik denk dat ze hier voorstander zijn van "gedoogbeleid" :mrgreen:
 #12402  door Theo
 
Vincent schreef:Theo, fantastisch weer!!! Ik wacht wederom met smart op je ervaringen.
Zeg maar nee, dan krijg je er twee ;)

Aangezien de A8 onderdelen niet voor het oprapen liggen en bovendien vaak schreeuwend duur zijn heb ik er een donor bijgekocht. De motor daarvan ben ik op dit moment aan het uitbouwen en dat is nog een hele klus kan ik je vertellen. Om de definitieve 'lift' te vereenvoudigen heb ik de voorkant van de auto afgehaald en alles wat ik zo op het oog tegen kwam losgemaakt. Nu verder met de onderkant, uitlaat, cardanas en de voorste aandrijfassen, eens even kijken waar het schip gaat stranden.

Leuk avontuur zo 8-)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
 #12403  door epmans
 
stapje breder is die wagen ook. kun je nog wel door de deur instappen als ie op de brug staat? Ik zie de voorstoelen zijn er ook al uit dus vermoed ik dat je via een achterdeur er in klimt.

mooi plan van je om aan deze modellen te beginnen.
 #12404  door Vincent
 
Haha, die Theo. Weer lekker bezig zo te zien. Mooie foto trouwens als vergelijkingsmateriaal. Eén pre-facelift en één post-facelift. Zoek de verschillen.
Ongelooflijk hoe "schoon" het er nog allemaal uit ziet onder de motorkap! Dat is iets waar ik, en ik vermoed zomaar mede E34'ers, alleen maar van kunnen dromen.

Overigens vind ik de armsteunen van dit model A8 heel gaaf, zeker als er destijds de optionele autotelefoon met hoorn werd bijbesteld.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 22