Gisteren weer even aan het sleutelen geweest, de rubberen uitgeharde klepdekselpakkingen begonnen te zweten, net als bij een E34
Leuk om eens in het binnenste van een Audi V8 te bekijken en hoe de 5-kleppenzooi per cilinder nou in elkaar zit, de inlaatkant heeft per cilinder twee smalle nokken die samen een trio kleppen bedienen, de uitlaatkant heeft er maar één. De bougiegaten hebben à la BMW ook hun eigen pakkingen, of eigenlijk zijn het een soort keerringen, want er zit een staaldraad in verwerkt. Luxe dingen die je per bougiegat in de kleppendeksel moet tikken.
Alles bij elkaar toch een uurtje of drie aan het klooien geweest met als klap op de vuurpijl een blok wat nog maar op 7 cilinders liep, paniek in de tent dus! Mijn APK-garage had echter een mannetje vrij die de boel even wilde uitlezen, cilinder vier deed niet mee. Klopte precies, want ik had de stekker van de injector er niet helemaal goed opgeklikt. Zonder uitlezen zoek je je dan een ongeluk bij een V8, je verdenkt dan meteen 8 bougies, 8 bobine's en 8 injectoren, zoek het maar uit.
Toch een leuke klus, weer eens wat anders hè
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.