E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #21433  door Machiel
 
Grrr... Auto heeft schade opgelopen in een (Duitse) parkeergarage. Van de dader ontbreekt ieder spoor, behalve het deukje (met lakschade) zelf dan. Linkerachterportier was het slachtoffer.
Deukje.jpeg
Erg jammer, want ik was net zo blij om na drie weken huurauto (Hyundai Solara hybride) weer eens in een echte auto te mogen rijden. Natuurlijk, zo'n moderne auto is stiller, stuurt lichter, remt beter, verbruikt minder en heeft geen piepend en krakend gaspedaal, maar niets van dat compenseert het geluid van die 6 in lijn.

Overigens was het verschil in remmen wel erg groot. Wat is ook al weer de diagnose als je rempedaal pas heel laat aangrijpt? Ik schrok me rot toen ik voor het eerst weer met de Bimmer moest remmen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #21437  door Ruck
 
Dat is wel een heftig deukje of niet?
Verzekerings kwestie of uit eigen zak?
 #21438  door Machiel
 
Ik denk dat het deukje zelf er van binnenuit wel uit te krijgen is. Maar de lakschade is een ander verhaal. Daar komt meer bij kijken dan een lakstiftje, vrees ik.

Ik ben op zich all-risk verzekerd. Maar er is geen tegenpartij waarop verhaald kan worden. Dus het kost me niet alleen mijn eigen risico, maar ook een daling op de bonus-malus ladder.
 #21439  door Ruck
 
Misschien kun je overwegen om te schade zelf te laten maken/betalen, zodat je dan niet in de ladder daalt
 #21440  door Machiel
 
Dat is inderdaad het handigst, denk ik. Ik ken wel iemand die goed van binnenuit kan uitdeuken.
 #22672  door Machiel
 
Gisteren mijn olie ververst. Ik heb er toch maar weer 10W40 in gedaan, omdat bij 15W40 in de winter je best lang wat getik blijft horen direct na het starten. Ik heb begrepen dat dat komt omdat het met dikkere olie langer duurt voordat je klepstoters goed op druk zijn.

En een paar weken geleden mijn oude type stuurwiel vervangen door een gerestaureerd nieuw type stuurwiel.
Nieuw stuur BMW.JPG
Zie deze link voor de details: viewtopic.php?f=24&t=2277&hilit=stuurwielen#p22096

Ik vind het stuur niet alleen veel mooier dan het oude stuur, maar ook beduidend stiller en soepeler. De sleepring op het oude stuur genereert blijkbaar dus best wat weerstand, zo met dat stiftje op die koperen ring.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #24255  door Machiel
 
Gisteren de remschijven en -blokken achter vervangen. Ik kon de remzuigers makkelijk terugknijpen, dus revisie lijkt mij nog niet nodig. Ook al zien ze er niet topfris uit:
Zuiger remklauw.jpg
Kwam wel het volgende tegen:
Beschermhoes achteras.jpg
Op het randje qua APK, heb ik begrepen. Hoe lastig is het om dit beschermhoesje te vervangen? En is het dan handig om ook meteen andere zaken mee te pakken?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #24270  door Marthijn
 
Kun je makkelijk zelf doen, je kan eventueel ook 2 complete aandrijfassen kopen op mp ofzo.
Nadeel is dan wel dat het al gebruikt is.

http://link.marktplaats.nl/a1075020484? ... nt=app_ios" onclick="window.open(this.href);return false;
 #24275  door Theo
 
Zo'n aandrijfashoes vervangen is wel een dingetje, je moet voor het mooie de hele homokineet eraf halen en dat is ingewikkelde en vooral hele smerige materie.

Sommige garage's hebben een apparaat waarmee ze hoezen kunnen uitrekken en er overheen monteren zonder de homokineet eraf te halen, dan ben je zo klaar.

Ik zou gewoon een gebruikte as monteren, Epmans zal ze ook wel op voorraad hebben.
 #24285  door danny-ex-touringE34
 
"" je moet voor het mooie de hele homokineet eraf halen "" . Mijn vriend op z'n servicestation heeft een speciaal apparaat, een spreider op lucht en van speciaal rubber manchetten, die hij om de homokineet heen brengt. Die hoeft dan niet van de as; mooi systeem en tijd=kosten besparend.
Groeten, Danny
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10