E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #12023  door Machiel
 
Icebrain schreef:Wat je ook kunt doen is het bovenste gedeelte van je oude interieur laten zitten en alleen de bovenste gedeeltes van de deurpanelen overzetten
Dat zou heel veel werk schelen, ja! Ik heb daar zelf ook al naar gekeken, maar die deurpanelen lijken mij één geheel. Ik zie niet zo snel hoe je alleen de bovenkant over kunt zetten. Kun je me uit leggen hoe dat moet?
 #12029  door JerunK
 
Zijn gelijmd en kun je er met een smal plamuurmes ertussen wringend loskrijgen. Als je een beginnetje hebt gaat het wel. Truc is om niets te forceren en tussen het karton van het grote paneel en de uitgeharde lijm te steken. Beetje voor beetje komt-ie dan los.
Oude lijmresten verwijderen, ontvetten met remmenreiniger en dan met met montagekit, Bison-Tix of iets vergelijkbaars vastzetten en vervolgens met lijmklemmen laten drogen. Ik heb stukken oude vloerbedekking gebruikt om geen lelijke afdrukken van de lijmklemmen in de panelen te krijgen, gaat prima.
 #12031  door Icebrain
 
JerunK schreef:Zijn gelijmd en kun je er met een smal plamuurmes ertussen wringend loskrijgen. Als je een beginnetje hebt gaat het wel. Truc is om niets te forceren en tussen het karton van het grote paneel en de uitgeharde lijm te steken. Beetje voor beetje komt-ie dan los.
Oude lijmresten verwijderen, ontvetten met remmenreiniger en dan met met montagekit, Bison-Tix of iets vergelijkbaars vastzetten en vervolgens met lijmklemmen laten drogen. Ik heb stukken oude vloerbedekking gebruikt om geen lelijke afdrukken van de lijmklemmen in de panelen te krijgen, gaat prima.

En die van de voorste panelen gaan er iets moeilijker ,af de achterste kun je er met lichte kracht meestal er zo afhalen
 #12034  door Machiel
 
Bedankt! Dat is toch ook nog best een klus dan. En ik denk dat het overzetten van alleen de bovenste delen minder mooi is dan een gehele interieur-swap. Dus het wordt toch een ander dashboard, denk/vrees ik.
 #12040  door epmans
 
Als ik moet kiezen tussen dash swappen of de bovenkantjes vd deurpanelen dan zou ik voor die deurpanelen gaan.
 #12044  door JerunK
 
Dat is toch ook nog best een klus dan.
Valt wel mee, de vier deurpanelen heb je met een half uurtje in je handen en dan hoef je je niet te haasten. Bewerking per paneel zal afhankelijk van waar je je eigen lat legt variëren tussen een kwartier tot een uur. Als je alle vier de panelen in één keer voorbewerkt en lijmt gaat het wel lekker vlot; je hebt wel voldoende lijmklemmen nodig dan.

Het grote voordeel t.o.v. een dashswap is de overzichtelijkheid: je komt weinig verrassingen tegen en toch een matching colour interieur. Ik zou net als Epmans hiervoor gaan en dat dashboard lekker laten zitten.
 #12054  door Rik boellen
 
Ik zou gewoon swappen.

Anders doe ik het wel voor je
Hell grau hoort gewoon met grijs dash.
 #12064  door Icebrain
 
JerunK schreef:Dat is toch ook nog best een klus dan.
Valt wel mee, de vier deurpanelen heb je met een half uurtje in je handen en dan hoef je je niet te haasten. Bewerking per paneel zal afhankelijk van waar je je eigen lat legt variëren tussen een kwartier tot een uur. Als je alle vier de panelen in één keer voorbewerkt en lijmt gaat het wel lekker vlot; je hebt wel voldoende lijmklemmen nodig dan.

Het grote voordeel t.o.v. een dashswap is de overzichtelijkheid: je komt weinig verrassingen tegen en toch een matching colour interieur. Ik zou net als Epmans hiervoor gaan en dat dashboard lekker laten zitten.

Mijn mening ook, van een totale dash-swap ga je niet gelukkig worden
 #12065  door Machiel
 
Rik boellen schreef:Ik zou gewoon swappen.

Anders doe ik het wel voor je
Dat maakt de keuze een stuk makkelijker! :lol:

Ik snap dat het een complexe operatie is, maar ik ga toch voor de dash-swap. Het lijkt me echt een stuk mooier.
 #12067  door epmans
 
Smaken verschillen. Je moet zelf de keuze maken.

Zoek hier naar fotos van jgpeggeman, hij heeft ook dit lichte grijs icm zwarte bovenkant. In mijn auto is het af fabriek met zwarte bovenkant icm licht creme (individual optie).

Je hebt dus de keuze tussen smaak en het werk wat je er aan hebt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10