E34Forum.nl

 #12009  door Lohran
 
Mijn 540i heeft een 2 knop sleutel voor de cv op afstand. Helaas werkt dat sinds het begin al niet meer. Ik heb het geprobeerd in te leren onder de spiegel, maar dit werkte niet. Offenga heeft het ook nog geprobeerd, maar werkte ook niet en zij zeiden dat het alleen met een 2e sleutel kan. En die heb ik helaas niet.. Dus iemand hier nog tips? Een nieuwe sleutel is nogal prijzig, of is dat dan echt de enige oplossing? Overigens brandt het lampje op de sleutel wel, dus de batterij is niet leeg.
 #12013  door Speedy
 
Kun je niet een normale sleutel bij laten maken?
 #12014  door JerunK
 
Dat het lampje op de sleutel brandt zegt niet zo veel; met zeer weinig stroom brandt dat lampje al, terwijl er te weinig sap is voor het radio-signaal. Dikke kans dat met een nieuw batterijtje je CV weer werkt. Ik heb zo'n los kastje met rode en grijze knop en met volle batterij werkt die vanaf 10 meter.
 #12027  door Lohran
 
Speedy schreef:Kun je niet een normale sleutel bij laten maken?
Die vraag wilde ik stellen, maar vergeten dus haha. Is het mogelijk om een goedkope sleutel (zonder cv op afstand) te laten maken? Of MOET er een transponder in zitten? Zover ik weet heb ik geen EWS.
JerunK schreef:Dat het lampje op de sleutel brandt zegt niet zo veel; met zeer weinig stroom brandt dat lampje al, terwijl er te weinig sap is voor het radio-signaal. Dikke kans dat met een nieuw batterijtje je CV weer werkt. Ik heb zo'n los kastje met rode en grijze knop en met volle batterij werkt die vanaf 10 meter.
Dank voor de tip, dan ga ik dat sowieso doen.

Ook van Ivo nog de tip gekregen om 'm uit te laten lezen bij de dealer, wellicht is het initiëren te vaak fout gegaan waardoor het nu geblokkeerd is. Dus ik zal de lokale BMW dealer even een mailtje sturen of ze dat kunnen regelen.
 #12046  door Speedy
 
Heb je een dikke rand op je contact slot zitten?
 #12049  door Ron1966
 
Je kan op mp voor 20 euro een kastje kopen die je binnen 5 min onder de achterbank kan aansluiten,hier zitten 2 bmw sleutels bij waarvan je de baard kan overzetten van de sleutel die org van de auto is. Ook de transponder kan je dan evt overzetten,heb ik zelf ook gedaan en werkt al weer een half jaar zonder probleem.

Groet,
Ron
 #12056  door Lohran
 
Speedy schreef:Heb je een dikke rand op je contact slot zitten?
Volgens mij niet (zit nu in Engeland). Maar Ivo dacht 'm ook niet te zien.

Ron1966 schreef:Je kan op mp voor 20 euro een kastje kopen die je binnen 5 min onder de achterbank kan aansluiten,hier zitten 2 bmw sleutels bij waarvan je de baard kan overzetten van de sleutel die org van de auto is. Ook de transponder kan je dan evt overzetten,heb ik zelf ook gedaan en werkt al weer een half jaar zonder probleem.

Groet,
Ron
Wenmar verkoopt die ook, is ook nog een goede optie inderdaad.
 #12057  door ivo
 
Zijn touring is gezien bouwjaar + maand niet voorzien van ews.

Sleutel initisliseren en klaar, niks aftermarket. Zeker niet bij zijn wagen, al is bereik wel beter met die aftermarket.
 #12061  door Speedy
 
dan even nar sleutel maker voor een standaard tweede sleutel.