E34Forum.nl

 #12785  door stanvanbeek
 
Hallo,

Altijd als ik de verlichting van mijn E34 aanzet, krijg ik de volgende meldingen in het display onder de tellerbak:

-Kein Bremslicht
-Abblendlicht
-Kennzeichenlicht
-Rucklicht

Deze verlichting werkt gewoon, laatst nog een keer alle lampjes vervangen.
Zou dit iets met de lamp control module te maken kunnen hebben?

Groeten,

Stan
 #12786  door epmans
 
Wellicht maar kan ook (vooral) te maken hebben met een sluiting. En die wordt dikwijls in de kabelboom vh kofferdeksel gevonden.
 #12790  door JerunK
 
CCM (Check Control Module) kan ook kuren hebben. Kun je solderen of voor € 79,- vervangen door een nieuwe, kun je dat als oorzaak weer wegstrepen.
 #12791  door ivo
 
LKM of CCM module zijn vaak eerste verdachten.
Kabelboom bij de klep komt bij sedan ook voor, even checken kan geen kwaad.
 #12795  door Speedy
 
Wat bovenstaande mensen zeggen. Alhoewel ik naast de kofferklep kabelboom als eerste de LKM (Ablendlight) verdenk.
Wat gebeurd er wanneer je de verlichting niet aan hebt en op het rempedaal trapt?
 #12796  door epmans
 
Wat ik mij nu realiseer... in mn automaat had ik die meldingen ook maar door de LWR stekkers los te trekken waren deze meldingen er niet meer.

LWR =elektrische koplamp verstelling.
 #12862  door stanvanbeek
 
Denk dat ik de computer eerst maar eens ga proberen, is er iemand op dit forum die toevallig in de buurt van Heerlen/Maastricht woont? Zou makkelijk zijn om eerst even een computer uit te wisselen.
 #12863  door Speedy
 
Kijk even op http://www.bmwe34.net" onclick="window.open(this.href);return false;

Daar kun je zoek welke punten op de lcm fout kunnen gaan.
 #12865  door epmans
 
ik dus niet, maar als ik naar de komende sleutelmeeting kom kan ik dergelijke spullen natuurlijk even mee nemen. misschien een reden om je ook aan te melden voor de meeting?