E34Forum.nl

 #13723  door epmans
 
Ruck schreef:
epmans schreef:deze bedoel je?
Ik zie niks :p
ik vermoed een beetje vertraging door microsoft :lol:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
 #13726  door JerunK
 
Ruck schreef:Vamorgen met de auto naar het werk, de achteruitenwisser deed het!
Alleen probleem was, hij ging niet meer uit. Ik gok op een geoxideerd contact punt in de schijf (als dat bij BMW ook zo werkt?)

Heeft iemand zoiets nog liggen? Of moet je dan de complete ruitenwissermotor vervangen?
Snap je meteen waarom ze de zekering hebben verwijderd :lol:
 #13789  door Ruck
 
We zijn weer een stap verder!

@epmans, Misschien heb ik die niet nodig.. :o

vandaag de boel eens los getrokken (wat een werkt om die stekker van de ruitenwissermotor los te koppelen)
Maar het is me gelukt, 3 draden.

wisser uit: ~12v tussen 2 draden
wisser aan: ~12v tussen de anderen 2 draden

tot nu toe logisch verhaal lijkt me, als ik de wisser met de hendel aan of uit zet reageert die niet altijd even precies.
soms gaat die wel aan, maar niet meer uit of andersom. Lijkt mij een gevalletje gaar relais?

Maar waar vind ik deze? had al onder de achterbank gekeken en gemeten maar kon er geen vinden.

Iemand die me kan helpen bij deze zoektocht?
Laatst gewijzigd door Ruck op 20 mar 2016, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
 #13806  door Ruck
 
easy rider schreef:Ik weet niet of je een beetje verstand hebt van elektrotechniek maar in onze bibliotheek staan diverse elektrische schema's.
Thnx die zocht ik! :D
Ik heb ooit geleerd voor 2de automonteur en ik zit nu in de elektromotoren. Dus dit moet wel goed komen!

"Anders, hoort u nog van mij" ;)
 #13905  door Ruck
 
We hebben iets gevonden!

Afbeelding

MAARRRRrrrr, even met een volt meter de aansluitingen gemeten.

Nu meet ik

Uit: 13V
Aan: 13.84V

op beide + contacten.

Er lijkt dus toch een kortsluiting in de kabels te zitten OF....

..Nu heb ik over BMW's gelezen dat ze nog een aparte ruitenwissermodule hebben, om er voor te zorgen dat de ruitenwisser altijd op de snelste stand kan blijft werken.
Geld dit dan alleen voor de voorzijde of ook voor de achterruitenwisser, misschien dat daar dan de fout mag zitten?

Of kan mij iemand precies vertellen wat ik op welke aansluiting moet meten.
 #13913  door JerunK
 
Als het goed is gaat het om het lichtblauwe relais naast de zwarte. Snel wissen?? De achterwisser kent alleen een tipbediening en intervalstand. Check ook de zoekfunctie even, kom je o.a. volgende thread tegen: search.php?keywords=relais+ruitenwisser ... sf=msgonly
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8