E34Forum.nl

 #13915  door Ruck
 
Misschien kan je me beter vertellen welke het is? Er zit geen lichtblauw tussen.

Ik heb: (Op de foto)
Links: geel
Midden: grijs
Rechts: wit

Als ikde gele eruit trek doet mn ruitenwissenachter en de sproeier iig niets meer.
 #13917  door JerunK
 
Kleur van het relais is blijkbaar verschillend. Maar goed, je hebt hem gevonden.
 #13926  door Ruck
 
Zojuist het relais open gemaakt en gecontroleerd, werkt naar behoren.
Zometeen even met een goede multimeter.

Zit er niet nog ergens een interval regeling in? Of zit dat direct op de motor?
 #13931  door Ruck
 
Zojuist de aansluiting waar het relais in moet nagemeten.

Hendel in uitstand
Aansl. 86: 12v (die eigenlijk het schakel contact zou moeten zijn)
Aansl. 30: 12v (continu spanning)
Aansl. 87: 8v (ergens een lek spanning. Als ik de interval module los gooi. Met deze aansl. 0 v

Het rare is ook dat de achterruiten wisser een interval zou moeten hebben. Kan iemand mij dat bevestigen?
Dus het lijkt erop dat de interval module geen signaal krijgt dat de arm in "park position" staat.
 #13935  door danny-ex-touringE34
 
@LORAN: ... de achterruiten wisser een interval zou moeten hebben .... .

Die zit erop, de hendel naar voren en hij werkt. Doordrukken is de sproeierstand. Interval tijd = 10 sec. Denk vaste tijd, die niet zo in te stellen is als de voorwisser interval. Groeten, Danny
 #13944  door Lohran
 
dannytouringE34 schreef:@LORAN: ... de achterruiten wisser een interval zou moeten hebben .... .

Die zit erop, de hendel naar voren en hij werkt. Doordrukken is de sproeierstand. Interval tijd = 10 sec. Denk vaste tijd, die niet zo in te stellen is als de voorwisser interval. Groeten, Danny
Eeeeh ik? Ik heb niks gezegd hoor :mrgreen:
 #13956  door Ruck
 
Strak nog de stekker van de ruitenwisser hendel los gegooid, maar er blijft spanning staan op de schakelkant van het relais. Het begint toch op een dat er een lek/draadfout zit tussen de hendel en het relais.


Het rare wat hier bij komt kijken, is dat de ruitenwisser continu werkt. dus geen interval heeft.

Afbeelding

Als ik aansluiting 4 "lostrek" stop de motor met draaien, dus het terug koppelingsignaal werkt wel op de module.
misschien de schijf die op de motor zit ook versleten, maar dat ligt los van de continu spanning op de relais.

Iemand nog tips? of hoe ik een draad-breuk/sluiting kan opsporen?
 #13972  door Ruck
 
easy rider schreef:Rare zaken allemaal. Liggen er niet gewoon een paar draden tegen elkaar in het scharnierpunt?
Ja ik vind het ook een lastige zaak worden, maar als het in het schanierpunt zou zitten dan zou er geen spanning staan op de spoelzijde van het relais. Toch?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8