E34Forum.nl

Stel je even voor aan de andere E34 liefhebbers op dit forum.
 #20408  door Theo
 
Ik begin zo onderhand zin te krijgen om een E36 Touring te kopen, het is echt een leuk ding om te zien. Interieur vind ik ook schitterend.

Leuk om te lezen dat je hem alsmaar blijft 'finetunen'.
 #20611  door MemphisBmw
 
Tnx Mannen voor de leuke reacties ;) 8-)

De achterste 3 ramen(kofferklep heeft hij ook gedaan een week later,kon het niet meer aanzien dat deze niet gedaan was en ik kam eigenlijk alleen voor het raam in de voordeur bestuurderskant, deze was beschadigd geraakt) zijn 15% licht doorlatend
De achterdeuren zijn 20% licht doorlatend.
En de voordeuren zijn 50% licht doorlatend.

Ben er zeer tevreden mee, nu nog wachten tot augustus! Roest word dan aangepakt en word helemaal over gespoten :mrgreen: :mrgreen:

Morgen heb ik weer een nieuwe update welke afgelopen dinsdag heeft plaatsgevonden! 8-)
 #20612  door danny-ex-touringE34
 
MemphisBmw schreef:Tnx Mannen voor de leuke reacties ;) 8-) Roest word dan aangepakt en word helemaal over gespoten :mrgreen: :mrgreen:
Weet je ook hoe ze daar de roest aanpakken. alleen afslijpen of ook met speciaal spul behandelen?
Ik ben ook met roestplekken bezig en gebruik rustyco en novirox, maar het blijft op plekken terugkomen. Groeten, Danny
 #20613  door MemphisBmw
 
Nee durf ik je helaas niet te vertellen Danny :oops: Heb er wel alle vertrouwen in dat dat goed gaat komen ;)
 #20614  door MemphisBmw
 
En zoals beloofd een update wat afgelopen dinsdag heeft plaatsgevonden, ivm tijd hebben we eerst de achterkant aangepakt, de voorkant komt hopelijk as week!

Zal jullie eerst de foto's geven en dan pas het verhaal!

Hier word het een en ander opgewarmd daar het er al 19 jaar onder zit!
Afbeelding

Ja er word rekening gehouden met de tank :mrgreen:
Afbeelding

Rara wat zou er allemaal vervangen gaan worden?(SSSST Coach,jij hebt al een voorproefje gekregen)
Afbeelding

Mis ik hier iets?
Afbeelding

Nu zal het toch wel duidelijk zijn?
Afbeelding

Juist alle subframe en diff rubbers worden vervangen, samen met nog een een aantal andere rubbers aan de achterkant!
Afbeelding

Zo zag het eruit nadat het rubber eruit was :o :shock: We weten niet zeker of dit de aluminium ring was of iets van Loctite!
Afbeelding
Afbeelding

Kijk eens wat een mooie gele rubbers 8-)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ja de bout mist hier op de foto in de aandrijfas, deze was op de kop afgebroken, hij heeft er een tijdelijke van een E30 in gedraaid en nieuwe zijn besteld bij de dealer!
Afbeelding

De ouder rubbers op boven en onderstaande foto waren nodig aan vervanging toe!
Afbeelding

Ook meteen de kleine Stabi stangetjes gedaan!
Afbeelding

Tot zover de foto's, kom er net achter dat ik van een paar delen geen foto heb genomen met de nieuwe rubbers :shock: :o Misschien kan ik deze volgende week even nemen :oops: .
Ben aan dit adresje via Coach ;) gekomen, deze beste man(Leo) zit in Giessen en z'n bedrijf heet Garage30. Gezellig om mee samen te werken en heeft het meest voorkomende gereedschap wat je nodig hebt.
We zijn samen van 11uur tot een uur of 0:15 bezig geweest en hebben na alles weer gemonteerd zat een proefritje gemaakt. Wat rijd dat heerlijk,strak en stug. Niet te stug maar perfect. Zodra de voorkant gedaan is word ze weer uitgelijnd, zodat alles afslijt zoals het hoort af te slijten :D

Rijd dus niet al te grote afstanden maar het is zo verleidelijk om even in de auto te stappen en een aantal mooie bochten op te zoeken op de snelweg :twisted:

Tot zover weer een update van mijn kant, hopelijk snel weer een update!
Laatst gewijzigd door MemphisBmw op 28 aug 2017, 23:29, 1 keer totaal gewijzigd.
 #20615  door Ruck
 
Nice! Mooie upgrade! Dat zou ik ook nog wel eens willen, maar zolang er nog niets versleten is. Blijft het mooi zitten 8-)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14