Misschien vinden jullie het helemaal niks, pech zet het gewoon neer
Deze week gestart met het groot onderhoud van de Benz. De schokdempers voor vond ik bovenaan net iets te roestig, bij de v70 zat er binnen 2 maanden een gaatje in, dus gelijk maar aanpakken. Bij Mercedes is zo'n voorpoot er zo uit, zit onderaan vast met 3 bouten, bovenop het rubber met 3 en je hebt hem.
Omdat ik niet van half werk hou, doe ik meestal teveel.. Dus meteen maar de lagers, schijven en blokken vervangen dan.
De wielnaaf wordt op z'n plek gehouden door 1 moer die geborgd wordt met een inbus. In de naaf zitten 2 lagers, binnen en buitenkant.
De boel goed schoonmaken en de achtergebleven ringen moeten er weer uit. Na wat probeersels lukte dat laatste het beste met een 3/4 verlengstuk.
Dan moeten de lagers er ook weer in, sommige slaan ze erin met een hamer, maar de kans op scheef tikken is aanwezig en dan verkloot je de naaf.
Ik heb een BMW lager de-montageset, die kwam ook bij de ster van pas.
Deze week gestart met het groot onderhoud van de Benz. De schokdempers voor vond ik bovenaan net iets te roestig, bij de v70 zat er binnen 2 maanden een gaatje in, dus gelijk maar aanpakken. Bij Mercedes is zo'n voorpoot er zo uit, zit onderaan vast met 3 bouten, bovenop het rubber met 3 en je hebt hem.
Omdat ik niet van half werk hou, doe ik meestal teveel.. Dus meteen maar de lagers, schijven en blokken vervangen dan.
De wielnaaf wordt op z'n plek gehouden door 1 moer die geborgd wordt met een inbus. In de naaf zitten 2 lagers, binnen en buitenkant.
De boel goed schoonmaken en de achtergebleven ringen moeten er weer uit. Na wat probeersels lukte dat laatste het beste met een 3/4 verlengstuk.
Dan moeten de lagers er ook weer in, sommige slaan ze erin met een hamer, maar de kans op scheef tikken is aanwezig en dan verkloot je de naaf.
Ik heb een BMW lager de-montageset, die kwam ook bij de ster van pas.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
e30 335i, 318Ti, E420T